Hallo, Ik heb sinds een kleine paar weken mijn systeem een beetje verbouwd.
Ik draaide eerst dit:
- Amd Phenom II x6 1090T (Overclocked op 4.2 Ghz voltage: 1.525 ) HT link op 1000Mhz
- GA-MA790XT-UD4P gigabyte moederbord
- DDR3 Corsair Vengeance Black low profile 1600Mhz op standaard 1.5v.
- Nvidia GTX560ti van MSI (Twin Frozr) (geclockt op 880Mhz)
- StreamPro X 600 Watt voeding.
dit draaide perfect, met alles tegelijk aan (Prime95, furmark, noem het maar op) en geen crashes/problemen (op een slome PC na dan
)
Sinds de verandering is de voeding veranderd naar een 1000 Watt Delta voeding en is er 1 GTX560ti bijgekomen (met sli bridge)
Ik had de overclock er op laten staan (van de CPU) en daarna alles ingebouwd.
PC aangezet, Geen problemen, alles draait goed, games en programma's ondervinden geen enkel probleem.
Op sommige tijden na.. (1x was net een potje Dungeon Defenders afgelopen en tijdens het result screen viel men PC uit)
verder is dit uitvallen zowat te forceren door furmark aan te zetten.. en met de overclock van de CPU er nog op ook door prime95 aan te zetten..
Wat ik heb gedaan:
Overclock van men CPU eraf gehaalt (terug naar stock alles) en daarna prime95 gedraait, Werkt.. valt niet uit. als ik furmark gebruik though.. valt ie wel weer bijna meteen uit (3-5 seconden loopt ie)
Ik heb de temperaturen in de gaten gehouden, beide gtx560ti's werden ongeveer 50 graden toen ie uitviel en de processor bleef rond de 40.
(het is dus geen oververhit probleem of een GEIST iets)
wat ik nog niet gedaan heb of niet kan doen:
Voltages in de gaten houden. (zal zo kijken voor software)
maximale wattage van de voeding testen. (indien iemand weet hoe ik dit doe, graag vertellen)
Zou iemand weten waar het misschien aan ligt?
--edit
net in AIDA64 gekeken voor voltages:
CPU Core : 1.520 (staat in bios op 1.525) (heb mijn overclock weer teruggezet)
+3.3V rail : 3.36 V (0.06 volt verschil erg?)
+12V rail : 12.239V (0.239 volt verschil erg?)
VBAT Battery: 3.264V (geen idee wat dit is.. CMOS batterij?)
DIMM : 1.600V
allebei de graka's 560ti
GPU1: 0.950 V (MSI Twin Frozr op 880Mhz in SLI)
GPU2: 1.050 V (Gigabyte Super Overclock op 880Mhz in SLI)
Ik draaide eerst dit:
- Amd Phenom II x6 1090T (Overclocked op 4.2 Ghz voltage: 1.525 ) HT link op 1000Mhz
- GA-MA790XT-UD4P gigabyte moederbord
- DDR3 Corsair Vengeance Black low profile 1600Mhz op standaard 1.5v.
- Nvidia GTX560ti van MSI (Twin Frozr) (geclockt op 880Mhz)
- StreamPro X 600 Watt voeding.
dit draaide perfect, met alles tegelijk aan (Prime95, furmark, noem het maar op) en geen crashes/problemen (op een slome PC na dan
Sinds de verandering is de voeding veranderd naar een 1000 Watt Delta voeding en is er 1 GTX560ti bijgekomen (met sli bridge)
Ik had de overclock er op laten staan (van de CPU) en daarna alles ingebouwd.
PC aangezet, Geen problemen, alles draait goed, games en programma's ondervinden geen enkel probleem.
Op sommige tijden na.. (1x was net een potje Dungeon Defenders afgelopen en tijdens het result screen viel men PC uit)
verder is dit uitvallen zowat te forceren door furmark aan te zetten.. en met de overclock van de CPU er nog op ook door prime95 aan te zetten..
Wat ik heb gedaan:
Overclock van men CPU eraf gehaalt (terug naar stock alles) en daarna prime95 gedraait, Werkt.. valt niet uit. als ik furmark gebruik though.. valt ie wel weer bijna meteen uit (3-5 seconden loopt ie)
Ik heb de temperaturen in de gaten gehouden, beide gtx560ti's werden ongeveer 50 graden toen ie uitviel en de processor bleef rond de 40.
(het is dus geen oververhit probleem of een GEIST iets)
wat ik nog niet gedaan heb of niet kan doen:
Voltages in de gaten houden. (zal zo kijken voor software)
maximale wattage van de voeding testen. (indien iemand weet hoe ik dit doe, graag vertellen)
Zou iemand weten waar het misschien aan ligt?
--edit
net in AIDA64 gekeken voor voltages:
CPU Core : 1.520 (staat in bios op 1.525) (heb mijn overclock weer teruggezet)
+3.3V rail : 3.36 V (0.06 volt verschil erg?)
+12V rail : 12.239V (0.239 volt verschil erg?)
VBAT Battery: 3.264V (geen idee wat dit is.. CMOS batterij?)
DIMM : 1.600V
allebei de graka's 560ti
GPU1: 0.950 V (MSI Twin Frozr op 880Mhz in SLI)
GPU2: 1.050 V (Gigabyte Super Overclock op 880Mhz in SLI)
[ Voor 10% gewijzigd door Themperror op 20-02-2013 19:34 ]
Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090