internet delen + limiet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Ik ben woonachtig in een groot appartementen complex, en in bezit van een upc 120mbit abonnement.
Inmiddels heb ik nu een pctje draaien via lankabel op me router, Met een wifi kaart erin. Deze wifi wil graag delen, Maar wel zo dat ik er een speed limit op kan zetten voor 2 of meerdere personen.

Ik heb al wel wat research gedaan, Toen ben ik op myrouter uitgekomen, Maar op een of andere manier werkt het programma helaas niet naar behoren.

Daarnaast heb ik net limiter gevonden, daar heb ik wel wat gevonden over het instellen, maar niet voor/over een andere wifi adapter, Wat wss wel mogelijk moet zijn.

En daarnaast gewoon heel veel proberen te zoeken, Maar misschien zoek ik verkeerd of is het gwn niet mogelijk wat ik wil... Maarja dan zou er alsnog wat te vinden moeten zijn... ipv dat kleine beetje dat ik kan vinden :)

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De eenvoudige manier is om bij alleen wireless G toe te staan, dan krijg je een natuurlijke limiter van ~25mbit/s (bij goede ontvangst)

Iperf

• petervda87

petervda87

Helemaal waus !

Topicstarter
Ahh ok, dat zou idd makkelijk zijn, Hoe zou het moeten als ik het toch op de moeilijke manier wil doen ? want anders moet ik ongeveer 50 mbit delen,en ik wil ze alle 2 ongeveer 10/12 mbit geven namelijk :) want ik neem aan dat de ontvangt wel goed zal zijn de 2 personen wonen prcs onder mij :)

Ik ben er echter ook achter gekomen dat dit zwz al een ramp was met windows xp dus heb ik net windows 7 maar geinstalleerd :) daar zijn ook zat programmatjes voor die ik nu ga proberen ik hoop dat het ook lukt met de speed limiter :D

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als het doel van dat PCtje alleen is om WiFi te leveren, dan zou ik er gewoon even ubuntu opzetten. Die heeft standaard een hotspot functie ingebouwd. (Prestaties zijn afhankelijk van de specs van je pc'tje)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• petervda87

petervda87

Helemaal waus !

Topicstarter
hoi shadow,

Ik gebruik de pc ook voor een paar MOH sh/bt servers te runnen, dus het is wel noodzakelijk dat het windows blijft. want met linux krijgen we het niet voor elkaar om meerdere servers te draaien.

echter heb ik connectify pro "gekocht", want daarmee zou het dus heel makkelijk moeten gaan, maar nu krijg ik de hele tijd zodra de pc boot een bsod met ndis.sys

Dat heeft met netwerk te maken. hoe kan ik dit fixen en hoe zou dat ineens kunnen komen ?

edit- het is een c2d E4500 met 3 GB ddr2 :)

[ Voor 4% gewijzigd door petervda87 op 21-02-2013 14:15 ]

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Euhhm, dat ligt dan aan die Connectify driver, ik heb zelf connectify geprobeerd, kheb er n hekel aan :P
Een andere mogelijkheid is om met VMWare/VirtualBox een VM te maken met Ubuntu erin, en daar de WLAN kaart aan toe te wijzen, dan kun je m trouwens nog n echte speedlimit geven ook :P

En ubuntu heeft genoeg aan 512MB RAM, dus met RAM zit je waarschijnlijk wel goed.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• petervda87

petervda87

Helemaal waus !

Topicstarter
Hmm, dat klinkt wel intressant !.

ik weet hoe ik virtualbox moet installeren. maar dan niet hoe het verder moet.

heb je toevallig een handleiding voor het instellen van wifi accespoint + speedlimit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op zich allemaal wel interessant en leerzaam om dit soort dingen eens uit te zoeken en werkend te krijgen.

Maar misschien is het makkelijker en stabieler om gewoon een WIFI routertje tussen je UPC modem en PC te plaatsen? Dan gaat er ook niets plat als jij een keer die PC moet herstarten na een update of zo...

Verschillende routers hebben een optie om bandbreedte te beperken voor poorten of WIFI.

Zie bijv http://www.smallnetbuilder.com/finders/router/products en gebruik de filters onder QoS om te filteren op dergelijke modellen of spit dit forum even door.

Of zoek een router waarop je een custom firmware (OpenWRT, DD-WRT, Tomato, Gargoyle) kunt flashen die deze opties biedt.

Tomato is een firmware die zich daar erg goed voor leent. Zelf heb ik ervaringen met Linksys E2000 (Tomato of DD-WRT erop en gaan..) Die linksys dingen gaan echt voor een prikkie 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervda87

petervda87

Helemaal waus !

Topicstarter
dank je wel voor de info,

maar ik vraag dit puur om het feit dat ik ze ongeveer 10/12 mbit kan geven en niet als ik een potje wil gamen, dat me netwerk gewoon zwaar word belast :) want ik zelf nog wel een routertje liggen dus dat is niet probleem niet zo ;),

die DD-WRT had ik ook al gezien, maar kan op het moment niet vinden of deze wel geschikt is voor een d-link router :D

[ Voor 19% gewijzigd door petervda87 op 22-02-2013 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Zo'n router zou idd wel voldoen, virtualbox is echter handig als je een harde speedlimit in wil stellen ;)
EN het verschilt of je router het aankan. Ik heb bijvoorbeeld een D-Link DIR-635 Daar kan geen custom FW op omdat de hardware 't niet ondersteund.
Je kan 't allemaal hier vinden: http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database

Pagina: 1