• Fsollios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik ben inmiddels al een paar maanden in bezit van de beamer Benq W710ST. Ik gebruik de beamer met een de mediaplayer AC Ryan HD Mini2. Films zien er prachtig uit op de beamer, maar nu wil ik ook eens gebruik maken van de 3D functie die erop zit.

Ik had begrepen dat een 3D mediaplayer niet perse hoeft, dus had ik 3D DLP Glasses van Ebay besteld. Ik heb SBS (Side By Side) mkv film bestanden die dus 3D moeten weergeven, door middel van 2 schermen naast elkaar.

Wanneer ik een 3D film afspeel die Side By Side is vanaf mijn mediaplayser en ik doe op de beamer de optie 3D Sync aan en vervolgens de Side By Side instelling, dan blijft de film met 2 beelden naast elkaar. Het wordt niet1 beeld, waardoor het geen 3D wordt. Waarom wordt het geen 3D?

Werkt het uberhaubt wel met een mediaplayer om 3D af te spelen? Of heb ik juist een 3D Mediaplayer nodig?

Ik lees verschillende verhalen erover, dat het alleen op een pc 3D kan worden afgespeeld, of 3D mediaplayer nodig heb of dat een normale mediaplayer al voldoende is..

Kan iemand mij verlossen over deze onduidelijkheid, en hoe krijg ik met mijn huidige apparatuur 3D op de beamer in combi met de 3D DLP GLasses of heb ik ander apparatuur nodig?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De vraag is: staat het in de specs van je AC Ryan? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Fsollios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-03-2022
Staat wat in de specs? Of het een 3D Mediaplayer is? Dat is het namelijk niet, dat wist ik wel.

De vraag is meer: Heeft het een 3D mediaplayer nodig? Of werkt de beamer gewoon helemaal niet met mediaplayers als source om 3d contect af te kunnen spelen? Kan het alleen 3D afspelen met een pc als source?

Hoop dat er iemand ervaring mee heeft, want de support van BenQ zelf weet het zelf ook niet helemaal zeker

Als ik namelijk zeker weet dat het wel werkt met een 3D mediaplayer, dan moet ik overgaan naar een 3D mediaplayer