Dreamfall chapters: The longest journey

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Edit 14-07-2018:

Trailer voor de final cut:

-- original post --

Het vervolg op de adventure games The longest journey en Dreamfall: The longest journey. De game wordt gemaakt door de nieuwe studio van Ragnar Tørnquist, die zich in de afgelopen jaren voornamenlijk met MMORPG’s bezig hield, Age of Conan, en recentelijk The secret world. Maar daarvoor waren er dus paar adventures. The longest journey was een oldskool point & click adventure, en Dreamfall: The longest journey week daar niet echt van af ondanks de transitie naar een 3D wereld en een wat actievere besturing. Dreamfall eindigde nogal met een cliffhanger.. Maar na jaren zeuren krijgen fans dus eindelijk een vervolg.

Blijkbaar was de Kickstarter campagne al 8 Februari gestart, maar ik werd en vandaag pas d.m.v. de newsletter op de hoogte gebracht. De Kickstarter is nou al succesvol (fanbase lijkt dus groot genoeg), dus de game komt er aan! Maar nu gaat ’t dus om de stretch goals! Mensen die er ook naar uit kijken, je hebt nog ruim de tijd om mee te doen met de Kickstarter campagne:
http://www.kickstarter.co...pters-the-longest-journey
Het is voor mij persoonlijk de 1ste keer dat ik een pladge op Kickstarter gemaakt heb (al waren er genoeg andere projecten die ik tof vond, maar het was er gewoon nog niet eerder van gekomen).

De game zelf is geplanned voor November 2014.

.. Nog even wachten dus :P.

Mensen die de 1ste 2 games willen checken:
[The longest journey
[Dreamfall]
Beide zijn op Steam verkrijgbaar.

Voorlopig de officiële site van de nieuwe game:
[Dreamfall chapters: The longest journey]

[ Voor 3% gewijzigd door Sméagol op 14-07-2018 15:05 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Weinig reactie tot nu toe. Laat me er in ieder geval een enthousiaste stem naast gooien. Ik kijk er ook enorm naar uit!

De kickstarter loopt nog 3 dagen, trouwens, met momenteel bijna 150% funding :)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:16
Ik heb beide spellen uitgespeeld

jaren geleden maar het zijn zeer leuke games alleen op sommige punten is het even goed nadenken hoe of wat en je komt zeker vast te staan bij dieverse punten maar doorlopers zijn er zat :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Nog 14 uur te gaan, maar de campaign was tot zo ver erg succesvol (whoei!). Ze hebben de meeste stretchgoals al gehaald. De director’s cut stretchgoal is ook bijna gehaald, misschien halen ze het nog (inclusief de paypal pledges). Verder is er misschien ook nog een mogelijkheid om na de campaign te pledgen / pledges te upgraden, slackerbacker mogelijkheden waren al genoemd volgens mij. Het gaat in ieder geval helemaal goed komen ;). In ieder geval iets om naar uit te kijken..

Trailer by the way:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kickstarter is geeindigd met 1.5 miljoen op de teller (1,538,425 om precies te zijn), genoeg voor de Director's Cut (zelfs zonder Paypal dus). Vond The Longest Journey geweldig, maar heb Dreamfall nooit uit kunnen spelen vanwege de actie-elementen (je moest ergens vluchten voor een tweeling en een deur openmaken, dat is me destijds ondanks tientallen keren proberen nooit gelukt). Inmiddels ben ik TLJ aan het herspelen (via GOG, goedkoper dan Steam, ik heb de spellen in disc-vorm ook in de kast staan maar had geen zin om moeilijk te doen met installeren), en ik wil hierna Dreamfall ook nog een kans geven, wie weet lukt het nu wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:36
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:17:
De Kickstarter is geeindigd met 1.5 miljoen op de teller (1,538,425 om precies te zijn), genoeg voor de Director's Cut (zelfs zonder Paypal dus). Vond The Longest Journey geweldig, maar heb Dreamfall nooit uit kunnen spelen vanwege de actie-elementen (je moest ergens vluchten voor een tweeling en een deur openmaken, dat is me destijds ondanks tientallen keren proberen nooit gelukt). Inmiddels ben ik TLJ aan het herspelen (via GOG, goedkoper dan Steam, ik heb de spellen in disc-vorm ook in de kast staan maar had geen zin om moeilijk te doen met installeren), en ik wil hierna Dreamfall ook nog een kans geven, wie weet lukt het nu wel.
Youtube kan je vast door de lastigste stukjes heen sluizen indien nodig. Misschien zag je iets over het hoofd. Hoe dan ook zeker de moeite waard om de beide bestaande games te herspelen. Ben dit zelf ook van plan, maar dan over een jaartje ofzo. Wat dichter tegen de release van dit nieuwe deel aan dus.

Ik las trouwens dat Syberia III ook eindelijk in ontwikkeling is voor een release in 2014 / 2015. Ook al zo'n toffe point-and-click-reeks. Net Runaway 3 van Gog.com gehaald via de kortingsactie die nu loopt. Er blijft dus toch nog het één en ander te spelen de komende jaren als adventure-fan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolacabana
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb er ook 150 euro tegen aan gegooid. Kan nu al niet wachten tot dat Chapters uitkomt. Vond TLJ en Dreamfall geweldig. Ben ze ook overnieuw aan het spelen. Net TLJ uitgespeeld en nu Dreamfall nog een keer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
En er is een concrete datum: 21 Oktober!

Maar.. Voor degene die niet het nieuws hebben bij gehouden, er zijn wat veranderingen aangebracht in de tussentijd. Mjah, dat is natuurlijk normaal voor een game in production, maar de grootste verrassing is dat de game overging naar een episodic structure. De releasedate is dus voor de 1ste chapter (of om precies te zijn, het 1ste book, met daarin de prelude, chapter 1 en 2, en de interlude).

Ik zal in het weekend de OP aanpassen, en er iets leuks van maken. In de tussentijd kan je als je alle info wilt, hier kijken:
http://redthreadgames.com...m-ragnar-faq-compilation/

(mocht je nog interesse hebben in de 2 vorige games, de volgende video bevat spoilers)

(de laatste trailer)

[ Voor 9% gewijzigd door Sméagol op 01-10-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
De game is uit! Nu nog sociale verplichtingen maar vanaf morgen kan ik eindelijk gaan spelen! Kijk daar erg naar uit. Ondertussen ben ik nieuwsgierig of andere enthousiastelingen al hebben gespeeld en ben ik benieuwd naar hun ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:50
Ik heb pas kort gespeelt, maar eerste indruk is goed. Sfeer is helemaal goed. Ik speel niet vaak adventure games meer. Maar dit spel moest ik gewoon spelen na de eerdere delen vanwege verhaal en setting.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:36
Ik ga deze zeker spelen, maar met de grote hoeveelheid toffe games de laatste (en komende) maanden, wacht ik op de volledige game (dus alle 5 "books"). Als ik het spel niet gebacked zou hebben op Kickstarter, zou ik dit eerste stuk wellicht wel los gekocht hebben, want de ontwikkelaars hebben de inkomsten waarschijnlijk nodig voor de ontwikkeling van de latere stukken. Als Kickstarter-backer krijg ik de gehele game echter toch al bij m'n pledge inbegrepen.

Ik hoop dat de ontwikkelaar Red Thread Games niet tegen geldproblemen aan zal lopen tijdens het bouwen van de latere "books".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Beetje laat, maar:

- Deze game is onderdeel van de SteamOS sale (nog tot morgen). 18 euro voor de nomale versie, 21 voor de special edition.
- Epsiode 2 komt 10 Maart uit, dus de sale is mooi getimed.

[ Voor 3% gewijzigd door Sméagol op 08-03-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46
17 juni is het vijfde en laatste deel uitgekomen, met de naam Redux. Ik heb zojuist deze voltooid, een deel van het einde had ik goed ingeschat, maar er zaten ook een aantal verrassingen in. Je krijgt wel even een flinke lading informatie over je uitgestort, het is veel cinematics kijken en relatief weinig aan de knoppen zitten. Gevoelsmatig hadden ze genoeg materiaal voor twee delen, maar hebben ze het in een deel gepropt.

Trailer:

[ Voor 20% gewijzigd door squaddie op 23-06-2016 19:57 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Gisteren book 4 gespeeld, komende dagen book 5. Gelukkig waren book 3 en 4 al aardig beter dan de eerste 2. De gameplay vind ik over het algemeen totaal niet boeiend. Vanaf book 3 krijg je gelukkig aardig wat mooie gebieden, en het acteerwerk is ook vrij aardig. Dus ik speel het puur voor het verhaal en de artwork, in Mercuria althans, Stark vind ik ook weer vrij saai. Europolis is zo matig uitgewerkt en enorm deprimerend.

Enfin, benieuwd naar book 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Vijf jaar later..

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/dreamfall.png

Maar daarmee is de Kickstarter volledig afgerond haha.

[ Voor 23% gewijzigd door Sméagol op 14-07-2018 15:08 ]

Pagina: 1