Aansluiten LG AE92 widescreen (21:9) aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

• jandaan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-12-2023
Vrienden,

Ik heb gezocht, Google afgespeurd, gebeld, gechat en ga zo maar door.
Resultaat van mijn zoektocht is nog steeds niet helder.

Mijn vraag:
Ik wil de LG EA93 monitor aansluiten op een laptop.
Vraag is: gaat dit lukken.

Specs laptop:
Dell inspiron 15r 5521
i7-3537U processor
Grafische kaart: Intel HD 4000 
Aansluiting: alleen HDMI v1.4 a

Eigenschappen monitor: 
29# IPS
2560 x 1080 res
21:9 aspect ratio
Relevante aansluiting voor de vraag: HDMI

Dell is vaag over antwoord.
Scherm kost 530 euro dus wil graag zeker weten of het werkt.
Gebruik: zakelijk,  online marketeer. 
Het hoeft geen grafisch geweld te zijn.
Ik werk veel met statistieken, met deze monitor zet ik 3 schermen naast elkaar. + heeft dit scherm een extreme 'willen hebben' factor.

U denkt misschien: waarom heb je daar die aan gedacht voor aankoop laptop?
Omdat ik het laptopje heb gekregen. Prima machientje trouwens.

Enfin, indien niet mogelijk hou ik mij graag aanbevolen voor advies/alternatieven.  En anders zal ik mijn game-pc moeten opofferen.
Mocht ik relevante info gemist hebben dan is dat door ontbreken van kennis.

Alvast bedankt voor jullie input!!

[ Voor 0% gewijzigd door jandaan op 20-02-2013 20:33 . Reden: Typo monitor type. EA93 ipv AE92. Staat eveneens in titel echter kan ik deze niet veranderen. ]

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb hier ook even over opgezocht en er is inderdaad heel weinig te vinden hierover.

Ik kan je nog geen definitief antwoord geven en het kan zijn dat mijn bron niet klopt natuurlijk. Je laptop heeft als igp een intel HD 4000, ik zag staan dat deze via hdmi een maximale resolutie van 1900x1200 over hdmi kan sturen.

Als er een display port connector is kan deze gaan tot 2560x1200 en is het aansluiten van deze monitor in principe mogelijk.

Nogmaals het kan zijn dat mijn informatie niet helemaal klopt, normaal kan je dat opvragen via de technische specs van je laptop maar de pdf wil hier niet openen anders had ik je antwoord hier gevonden. Ik vind het ook vreemd dat intel HD 4000 zich adverteert met hdmi 1.4 terwijl hij deze hoge resoluties bijlange niet ondersteund over hdmi.

• jandaan
Ik heb contact gezocht met Intel zelf.
Ze geven aan dat het mogelijk is.
De chipset waar de Intel HD 4000 op zit geprikt betreft een Mobile Intel® HM76 Express.
Die kan 2560 x 1600 verwerken via HDMI.
Volgens Intel zelf kan de HD4000 kaart ansicht een resolutie van 2560 x 1600 prima verwerken.

En het hangt er van af of de monitor Extended Display Information Data (EDID) heeft.

V.w.b. de HDMI v1.4: voor zover ik weet ondersteund de HD4000 DirectX11.
Wat ik zo snel vond:

We know that HDMI 1.3 can be used to transport stereo 3D content, but since there is not standardization for it everyone can have different approach that will offer support for hardware coming from just one brand. In HDMI 1.4 specifications the stereoscopic 3D support has been standardized meaning that all hardware using it should be able to communicate with each other so you will not have to stick just to one brand of hardware producer to ensure compatibility…

Omdat het kan dus :)

• jandaan
Heb de monitor inmiddels binnen en aangesloten.

Het werkt perfect!!! Ben zeer tevreden

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pics or it didn't happen!! ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®