functie komt niet in uploads map

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
hallo allemaal,
ik ben een plugin aan het schrijven voor wordpress. mijn plugin upload een plaatje en gaat dan de grote aanpassen. hiervoor moet het eerste de groote van het orgineel bepalen. Dit doe ik met getimagesize. het probleem is dat deze functie blijkbaar niet in de uploads folder van wordpress komt want ik krijg de volgende error:
code:
1
Warning: getimagesize(http://localhost/wp-content/uploads/images/Mila Kunis.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in D:\wamp\www\wp-content\plugins\imagements\img_resize_function.php on line 6

ik heb google al afgezocht maar kan geen vergelijkbare situatie vinden. weet iemand een manier om deze error te omzeilen? alvast bedankt

EDIT: het pad van het plaatje klopt, ik heb deze laten echoën en hij bestaat echt

[ Voor 5% gewijzigd door williewonka03 op 20-02-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 16:50
Om de foutmelding even duidelijker te krijgen.
code:
1
2
3
Warning: getimagesize(http://localhost/wp-content/uploads/images/Mila Kunis.jpg): failed to open stream: 
HTTP request failed! 
HTTP/1.1 404 Not Found in D:\wamp\www\wp-content\plugins\imagements\img_resize_function.php on line 6

Klopt het pad wat aangegeven wordt in de foutmelding als in, staat daar de afbeelding? Lijkt er namelijk op dat deze niet te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
MuddyMagical schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:23:
Om de foutmelding even duidelijker te krijgen.
code:
1
2
3
Warning: getimagesize(http://localhost/wp-content/uploads/images/Mila Kunis.jpg): failed to open stream: 
HTTP request failed! 
HTTP/1.1 404 Not Found in D:\wamp\www\wp-content\plugins\imagements\img_resize_function.php on line 6

Klopt het pad wat aangegeven wordt in de foutmelding als in, staat daar de afbeelding? Lijkt er namelijk op dat deze niet te vinden is.
owja dat had ik erbij moeten zetten. ik het het pad laten echoën en als ik dat pad kopieer naar mijn adersbalk dan komt het plaatje gewoon tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
url encoding is je vriend..

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
wat bedoel je hiermee? de url klopt gewoon en er staan ook geen rare komma's of andere dingen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Spaties zijn ook 'rare dingen' :P

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
ow haha ik wist niet dat dat problemen kon geven met zo'n functie. dat was idd het probleem .thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 14:18
De functie voer je uit op een server, waarschijnlijk niet je eigen computer, en jij verwijst naar localhost, het systeem zelf. Dit is dus anders op de server en je eigen computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
martin149 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:
De functie voer je uit op een server, waarschijnlijk niet je eigen computer, en jij verwijst naar localhost, het systeem zelf. Dit is dus anders op de server en je eigen computer.
ja das wel logisch eigenlijk, stom dat ik daar niet aan had gedacht. maar het is nu opgelost dus, hier kan een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 16:50
martin149 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:
In de foutmelding zie je het pad D:[b]wamp[/b]\www\ enz. Hij gebruikt dus een locale installatie van Apache, mySQL en PHP voor development, dus op je eigen pc is dus gewoon mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:50

orf

Waarom doe je getimagesize() op een URL terwijl de afbeelding gewoon op het lokale bestandsysteem staat?
Pagina: 1