Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Recentelijk is mijn mobiel gejat. Ik heb op het huidige moment een Motorola Flipout. Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel, maar heb wel een aantal twijfels en vragen:

- Is het handig om nu een nieuwe mobiel kopen of zal ik nog wachten op nieuwe mobiels met Android 5.x?
- Is het handig om nu een nieuwe mobiel kopen of zal ik nog wachten op nieuwe mobiels met WP8.5/WP9.x?

Mijn eisen voor een nieuwe mobiel zijn:

- Minimaal 800x480 of 480x800 resolutie
- Android 4.x of WP 8.0
- Budget is MAX 300,- liever rond de 250,-
- Redelijke accu, minimaal 1 dag met zwaar gebruik (2uur internetten, 1 tot 2u spelletjes & 30min bellen + smsen)
- Dual core minimaal
- 512MB RAM, 1G B is beter natuurlijk :)
- GEEN, ABSOLUUT GEEN Sony!!
- Vele malen sneller als mijn huidige mobiel (kan moeilijk slechter :P )

De mobieltjes die ik op oog heb zijn:
- Nokia Lumia 620 (heeft deze telefoon genoeg opslag? Ik bedoel kan ik ook apps op SD kaart opslaan?)
- HTC Windows Phone 8S (heeft deze telefoon genoeg opslag? Ik bedoel kan ik ook apps op SD kaart opslaan?)
- Acer CloudMobile
- HTC Desire X Zwart
- Motorola Razr (XT910)

(Mocht er iets niet duidelijk laat het me weten, ik zal het asap veranderen/uitleggen!)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

DarkSide

theres no place like ::1

Van deze telefoons gaat mijn voorkeur uit naar de HTC 8s of de Desire X.

Weet niet hoeveel apps je wilt gebruiken. Maar de 8s heeft genoeg ruimte voor de meeste gebruikers.
De Desire X is misschien iets meer future proof omdat je deze nog kunt rooten en een Custom Rom er op kunt zetten.
Wachten op Android 5 of WP8,5 heeft geen zin. Tegen die tijd zullen er eerder high end toestellen zijn en er is altijd wal wat nieuws op komst.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:59
- Minimaal 800x480 of 480x800 resolutie
- Android 4.x of WP 8.0, Wat maakt het OS uit? Het gaat om de apps?
- Budget is MAX 300,- liever rond de 250,-
- Redelijke accu, minimaal 1 dag met zwaar gebruik (2uur internetten, 1 tot 2u spelletjes & 30min bellen + smsen)
- GEEN, ABSOLUUT GEEN Sony!!
- Vele malen sneller als mijn huidige mobiel (kan moeilijk slechter )
Dual core minimaal Ligt net aan het OS watje daarmee kunt
512MB RAM, 1G B is beter natuurlijk Ligt net aan het OS watje daarmee kunt
Die Acer Cloudmobile schijnt een erg mooi scherm te hebben.
Persoonlijk zou ik niet voor een WP gaan wegens de vooralsnog minder grote app selectie. (Ja ik heb hier een Nokia 710 liggen die ik af en toe gebruik)

Persoonlijk zou ik met jouw budget in China gaan shoppen (aliexpress, taobao), waar je voor 150Euro een prima dual core/1gb ram Android 4.1 toestel op de kop kunt tikken, zoals de Jiayu G2S.

Verwijderd

Topicstarter
bas-r schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Die Acer Cloudmobile schijnt een erg mooi scherm te hebben.
Persoonlijk zou ik niet voor een WP gaan wegens de vooralsnog minder grote app selectie. (Ja ik heb hier een Nokia 710 liggen die ik af en toe gebruik)

Persoonlijk zou ik met jouw budget in China gaan shoppen (aliexpress, taobao), waar je voor 150Euro een prima dual core/1gb ram Android 4.1 toestel op de kop kunt tikken, zoals de Jiayu G2S.
Ik heb ook gedacht aan importeren, alleen is het bij mij al 3x mis gegaan! Dus ik importeer liever niks, ook ivm garantie. Maar thanks voor de suggestie :)

• Saitek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:34
Ik vraag mij eerder af, 2 uur internetten en 1 tot 2 uur spelletjes kost aardig wat batterij. Gaan de telefoons van tegenwoordig dit een hele dag redden?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik denk dat de Desire X je beste keuze is, met 768 Mb geheugen en dual core processor. Scoort best goed in de benchmarks:
http://www.gsmarena.com/htc_desire_x-review-847p4.php

De Acer heb ik wat slechte geluiden over batterij levensduur gehoord en over de support, dus daar zou ik voorzichtig mee zijn.
Wat WP8 betreft, heb ik geen ervaring mee, ben wel weg van de Lumia 620 maar er missen wat apps die ik gebruik op dat platform dus heb het verder genegeerd.
Als laatste, de Motorola is al best oud (2011 model), dus daar loop je in software support redelijk achter wat in je apps problemen kan gaan geven als je van plan ben er langere tijd gebruik van te maken.
Pagina: 1