Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag :-).

Begin maart rond ik een MBO4 BOL opleiding binnen Welzijn af. Leuk natuurlijk, maar wat minder als je er na vier jaar achter komt dat dit toch niet de richting voor mij is.

Affiniteit met computels, flaptops en overig spul (voornamelijk software gericht) heb ik altijd wel gehad, en na veel tobben en overwegen besloten om in augustus 2013 te starten met een ICT MBO4 BBL opleiding (duur 3 jaar).

Deze periode moet ik dus zien te overbruggen met een fulltime baan. Ik ben volop aan het solliciteren, maar vroeg me af of het de moeite waard is (met de opleiding in het vooruitzicht) te solliciteren naar een ICT gerelateerde baan.

Zou er een bedrijf zijn dat mij de kans wil bieden praktijkervaring op te doen voor de opleiding start en aansluitend mij (bij positief resultaat) aan zou willen nemen voor het eerste studiejaar?

Wat denken jullie, solliciteren maar, of verspilde moeite? Alvast bedankt voor jullie input :> .

Groeten, Bb91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locatie? Affiniteit is leuk, maar wat voor ervaring heb je? Wat voor werkzaamheden heb je in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:59:
Locatie? Affiniteit is leuk, maar wat voor ervaring heb je? Wat voor werkzaamheden heb je in gedachten?
Ik ben woonachtig omgeving Eindhoven/Weert.
Mijn VMBO heb ik doorlopen op het Grafisch lyceum in Eindhoven, wat enigzins gerelateerd is..

Geen aantoonbare werkervaring op ICT vlak.

Hoop is op een (simpele) helpdesk functie bij een klein/middelgroot bedrijf die mij de kans zou willen geven ervaring in de praktijk op te doen met als bijkomend voordeel dat die ervaring door hen benut kan worden tijdens mijn eerste studiejaar ICT.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:01:
Geen aantoonbare werkervaring op ICT vlak.
Onder werkervaring versta ik ook het repareren van de PC van je oma, het bouwen van een website voor je MMORPG-guild en zelfs het bouwen van een app dat ieder uur een nieuwe foto van je kat toont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:10:
[...]

Onder werkervaring versta ik ook het repareren van de PC van je oma, het bouwen van een website voor je MMORPG-guild en zelfs het bouwen van een app dat ieder uur een nieuwe foto van je kat toont ;)
Wat ik geleerd heb is puur uit interesse en resulteerde vaak in half 'jat' werk door een geschreven systeem of website over te nemen, vanuit daar zaken aan te passen en zien wat de uitkomst was waardoor ik er weer wat meer van begreep. Durf dan ook wel te zeggen dat ik snel leer en begrijp, vooral door het te doen en dingen uit te proberen. Grappig dat je het noemt, ik heb meerdere websites beheerd voor 'guilds' wanneer er niemand was die er meer verstand van had.

Verder qua programmeren/scripten/schrijven ben ik een totale leek. Het verhelpen van kleine hardware/software matige problemen en het installeren van software en wat hardware zou ideaal zijn om mee te starten, maar twijfel er zelf aan of ik überhaupt wel een kans zou maken bij een bedrijf. Wie niet wint wie niet waagt, maar vandaar ook een beetje deze post en vraag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:17
Altijd proberen! Een bijbaan is leuk, nuttig en levert doekoes. Is er in Weert geen PC-boer die een handige kerel kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij al een MBO4 diploma op zak hebt, waarom dan niet zoeken naar een HBO informaticaopleiding ? Met een beetje mazzel vind je er een zonder toelatingseisen (meen dat op Fontys wiskunde verplicht was, maar check dat) en kun je zo je HBO gaan doen. 2x een MBO diploma omdat je niet weet wat je wilde is ook een beetje zonde he ;)

Mijn HBO-I&I had destijds geen toelatingseisen vwb vakken, zeker niet voro de MBO'ers. Maar dat was in Den Haag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18

Duinkonijn

Huh?

The Eagle schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:53:
Als jij al een MBO4 diploma op zak hebt, waarom dan niet zoeken naar een HBO informaticaopleiding ? Met een beetje mazzel vind je er een zonder toelatingseisen (meen dat op Fontys wiskunde verplicht was, maar check dat) en kun je zo je HBO gaan doen. 2x een MBO diploma omdat je niet weet wat je wilde is ook een beetje zonde he ;)

Mijn HBO-I&I had destijds geen toelatingseisen vwb vakken, zeker niet voro de MBO'ers. Maar dat was in Den Haag.
Goed punt, voordeel is dat je met HBO ook sneller een goede baan heb, evt buiten de ict sector, mocht dat nodig zijn

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou lekker solliciteren en thuis studeren. Deze studies duren vaak veel korter dan naar school te gaan (wat veel energie gaat kosten) en zijn goedkoper + je verdient er centjes naast. En tevens zijn ze gewoon erkend uiteraard.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:20:
Ik zou lekker solliciteren en thuis studeren. Deze studies duren vaak veel korter dan naar school te gaan (wat veel energie gaat kosten) en zijn goedkoper + je verdient er centjes naast. En tevens zijn ze gewoon erkend uiteraard.
Een thuisstudie heeft als nadeel dat je een ijzeren discipline moet kunnen opbrengen. Wellicht iets om rekening mee te houden als je over weinig zelfdiscipline beschikt.
Pagina: 1