Nieuwe onderdelen voor upgrade pc.

Pagina: 1
Acties:

• Vinneeh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Goeiemiddag,

Ongeveer 3 maanden terug heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, ik had nog een 9800GTX.
Ik heb de MSI N660Ti PE 2GD5/OC gekocht en hier ben ik heel tevreden mee.

Nu is de rest aan de beurt. Ik heb nu nog een Core2duo E8400 3,8 GHZ op een Asus P5QL Pro met 4GB ddr 2 800,

Ik heb aan dit zitten denken:

Intel Core i5 3570K + Arctic Freezer 13 pro
Asrock Z77 Extreme 4
G.Skill 8 GB DDR3 1600

(Voeding is nog oke, net als mijn disken)

Is dit een waardig upgrade setje? Ik gebruik de pc alleen voor te gamen/internetten.
Geen videobewerking o.i.d.

Graag jullie reactie,
Vincent

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-02 19:58

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Ik denk dat je je aan deze setup geen buil kan vallen.
Het enige waar ik niet echt mee bekend ben is de koeler.
De Mugen 3 is praktisch even duur en wordt weer (na deel 1 en 2) door iedereen de hemel in geprezen.
Zoals gezegd, ik ken de 13 pro niet echt en misschien is ie ook prima, maar ikzelf zou de Mugen 3 nemen.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik ken niet de performance van de arctic freezers, maar je hebt er wel 6! jaar garantie op.
Dit is echt wel veel voor een cpu koeler.

• Vinneeh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Bedankt voor de reacties, bij Alternate waar ik altijd bestel is de Mugen 3 wel prijzig, en geef ik liever niet meer dan 35 euro uit voor een koeler.

6 jaar is inderdaad wel lang, zolang doe ik vast niet met een moederboard waar de koeler op past.
Wanneer mijn loon weer eens gestort word even kijken of het uitkomt.

Bedankt!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-03 16:32
Als je niet gaat overklokken, dan kan je nog een goedkopere processor en moederbord nemen, maar ik neem aan dat je dat wel gaat doen? Dan is dit namelijk een perfect setje.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Betere set kun je denk ik niet kopen, tenzij je extreme clocks (+4,5ghz 24/7) wilt halen, dan kun je beter voor een i5 2500k. De 3570k maakt dit goed door +10% beter te zijn bij gelijke clocks en wat zuiniger.
Pagina: 1