Ik ben bezig met het programmeren van een tool om van alles en nog wat met een FSM te kunnen doen, het maken ervan, een eventlog inlezen en deze door de FSM laten lopen etc.
Progameertechnisch is dit allemaal geen probleem. Onder water doet het programma wat hij moet doen en heb ik geen problemen.
Echter zit ik met het probleem van het weergeven van deze diagrammen. Ik heb al verschillende open source diagramming tools geprobeerd maar elke van deze heeft weer andere issues. Ik ben dus op zoek naar een open source diagramming library die functioneert voor hetgeen waarvoor ik het gebruik.
Wat ik zoek is een vrij simpele library waarmee ik shapes op een diagram kan tekenen, connecties tussen shapes kan maken (ook een connectie naar zichzelf en connecties moeten ook niet alleen rechte lijnen zijn) en waar ik event functies van de elementen kan benaderen (click, doubleclick per element etc.).
De libraries die ik al geprobeerd heb en hun problemen:
Voorbeeld (Dit is wat ik op het moment gebruik, Dit is de versie van Crainiate maar ik heb hier dus problemen met overlappende lijnen):
Progameertechnisch is dit allemaal geen probleem. Onder water doet het programma wat hij moet doen en heb ik geen problemen.
Echter zit ik met het probleem van het weergeven van deze diagrammen. Ik heb al verschillende open source diagramming tools geprobeerd maar elke van deze heeft weer andere issues. Ik ben dus op zoek naar een open source diagramming library die functioneert voor hetgeen waarvoor ik het gebruik.
Wat ik zoek is een vrij simpele library waarmee ik shapes op een diagram kan tekenen, connecties tussen shapes kan maken (ook een connectie naar zichzelf en connecties moeten ook niet alleen rechte lijnen zijn) en waar ik event functies van de elementen kan benaderen (click, doubleclick per element etc.).
De libraries die ik al geprobeerd heb en hun problemen:
- Crainiate Diagramming - Tot nu toe de library die het meeste doet wat ik wil, echter krijg ik het niet voor elkaar om fatsoenlijke layouting voor elkaar te krijgen. Ook is het toevoegen van beziercurves hier niet mogelijk. Een ander probleem, zoals bij de meeste van deze libraries, is dat de laatste versie uit het jaar 0 is en niet meer supported wordt.
- Dalsoft Diagram.net - Zit al tijden in een Alphastage en heeft niet eens een of andere fatsoenlijke gebruikershandleiding of korte tutorial. Wordt niet meer ontwikkeld. Krijg het op een of andere manier niet voor elkaar om een connectie toe te voegen tussen 2 shapes.
- NShape - Vage instantiëring van de objecten (niet makkelijk VarType x = new VarType() maar je moet op een of andere stomme manier werken met .GetNewInstance() en de opslag en benadering van de objecten in het diagram is niet handig in gebruik
- Graph#/QuickGraph - Maakt een DOT file om op te slaan, ik wil met mijn elementen op mijn formulier kunnen spelen
Voorbeeld (Dit is wat ik op het moment gebruik, Dit is de versie van Crainiate maar ik heb hier dus problemen met overlappende lijnen):
[ Voor 3% gewijzigd door Kayshin op 20-02-2013 14:35 . Reden: Voorbeeld van applicatie toegevoegd ]