• SergeantSnuggle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb een vraagje.

Ik ben nog maar net nieuw in de "computer buisness" en ik vraag me af als ik 2 beeldschermen wil aan sluiten op me computer moet ik dan een 2e videokaart kopen? Want ik wil 1 beeldscherm hebben om te gamen en het ander gebruiken om te chatten en dergelijke. Ik weet dat je 2 beeldschermen op een videokaart kan aansluiten. Maar ik vraag me af of mijn prestaties dan drastisch worden vermiddert of valt dat mee?

btw: ik heb een hd7950 900mhz met 3gb ddr5 van asus

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nee, veel GPU's hebben meerdere uitgangen. Zeker high end AMD kaarten ondersteunen multi-screen set-ups goed. Zoek maar eens op eyefinity

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:32

Big Womly

Live forever, or die trying

TS hoeft zelfs niet op eyefinity te zoeken. Hij wil 1 scherm gebruiken om te gamen, het ander om te chatten.

Vermits de berekeningen voor het gamen op dezelfde resolutie blijft zal de GPU hiervoor niets extra moeten gaan werken. Wat de GPU aan werk heeft om de desktop op de 2e monitor te krijgen is verwaarloosbaar klijn.
Je zal hier geen hinder van ondervinden, hooguit een frame of 2 per seconde (als het al zoveel is)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• SergeantSnuggle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
eL_Jay schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:46:
Nee, veel GPU's hebben meerdere uitgangen. Zeker high end AMD kaarten ondersteunen multi-screen set-ups goed. Zoek maar eens op eyefinity
Ja mijn videokaart heeft 1x hdmi(daar heb ik nu mijn beeldscherm op) en 2x dvi. Er zit ook eyefinity maar dat hoef ik niet te gebruiken want wil maar op 1 beeldscherm gamen.

Weet jij misschien of ik dan een 60mhz of is het waard om een 120 mhz beeldscherm te kopen en daar op te spelen?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Het chatten en gamen tegelijk gaat natuurlijk niet lukken. Je moet dan tussen applicaties switchen en je hebt maar 1 muis.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het zou wel eventueel kunnen als je het spel niet fullscreen draait, veel spellen kunnen gemaximaliseerd borderless wat eigenlijk hetzelfde is als fullscreen.

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 11:23
Borderless fullscreen kost een beetje prestatie, maar gezien je een7950 hebt zal dit dik goed komen
Pagina: 1