Router voor Glasvezel(Solcon)

Pagina: 1
Acties:

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:37
Goede middag,

De laatste dagen ben ik druk bezig geweest om het internet en het forum af te speuren naar mogelijke opties voor een nieuwe router. Ik heb een glasvezelverbinding bij Solcon, echter wordt hier een router meegeleverd die slechts over 100 mbit poorten beschikt. Aangezien mijn internet snelheid ook 100 mbit is geeft dit problemen in mijn netwerk.

Mijn eisen:

- 4x 1 gbit
- VOIP
- Wireless N
- Max 200 euro

Mijn gevonden opties:
DrayTek Vigor 1000Vn
DrayTek Vigor 2130Vn
Zyxel P-2812HNU-F1

Wat is volgens jullie een goede keuze?

Verwijderd

Als je budget van 200 Euro enigsind vloeibaar is zou ik deze router ook zeker meenemen.
AVM FRITZ!Box 7390
- Dect station tot 6 handsets
- 2 X analogelijn mogelijk
- 1 X volwaardige ISDN lijn, kan je dus je Quatrofox op aansluiten ed
en nog veel meer features

• Motion2
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:23:
Als je budget van 200 Euro enigsind vloeibaar is zou ik deze router ook zeker meenemen.
AVM FRITZ!Box 7390
- Dect station tot 6 handsets
- 2 X analogelijn mogelijk
- 1 X volwaardige ISDN lijn, kan je dus je Quatrofox op aansluiten ed
en nog veel meer features
Ik heb geen ISDN lijn of Quattrovox aangezien het Glasvezel is. Op de FRITZ!Box heb je volgens mij geen WAN aansluiting die nodig is voor Glasvezel

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-12 21:08
Jawel hoor, de fritzbox werkt hier zonder problemen mee. Ik heb zelf ook een fritzbox 7390 staan, aangesloten op een 100mbit internetlijn en verder 3 gigabit clients erop. Nog geen enkel probleem mee gehad!

De telefonie, ISDN en DECT opties gebruik ik ook niet. Ik heb hem gekozen omdat de fritzbox erg makkelijk in te stellen en behoorlijk snel is.

[ Voor 32% gewijzigd door TigerMooD op 20-02-2013 16:23 ]

• Motion2
TigerMooD schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:21:
Jawel hoor, de fritzbox werkt hier zonder problemen mee. Ik heb zelf ook een fritzbox 7390 staan, aangesloten op een 100mbit internetlijn en verder 3 gigabit clients erop. Nog geen enkel probleem mee gehad!

De telefonie, ISDN en DECT opties gebruik ik ook niet. Ik heb hem gekozen omdat de fritzbox erg makkelijk in te stellen en behoorlijk snel is.
Oke, ik wist niet dat je dat zo kon instellen :)
Maar de fritzbox zit iets boven budget en mist dan 1 gbit aansluiting, ik zal hem in ieder geval in mijn achterhoofd houden.
Zijn er nog andere routers die interessant zijn?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom niet gewoon een Gbit switch achter je huidige router? dat is een stuk goedkoper

zelfs voor de meeste wlan oplossingen hoeft het niet, bijv 300n haalt netto niet meer dan ~85mbit/s

Iperf

• Motion2
fish schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:45:
Waarom niet gewoon een Gbit switch achter je huidige router? dat is een stuk goedkoper

zelfs voor de meeste wlan oplossingen hoeft het niet, bijv 300n haalt netto niet meer dan ~85mbit/s
Omdat ik dan weer een extra apparaat in de meterkast heb hangen ;)
Pagina: 1