[Espresso] Aanschaf espresso machine, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 13:45
Beste mede Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goeie espresso machine. Er is veel te vinden en tegelijkertijd is de informatie lastig te beoordelen op objectiviteit, vaak is het informatie van een fabrikant. Dus wend ik me uiteindelijk tot de meest kritische community :9

Wat ik zoek is een redelijk betaalbare espresso machine waar ik ook capochinos mee kan maken. Ik begrijp dat de prijs van zo'n machine afhangt in de mate van automatische functies. Voor mij mag alles wel handmatig, wil best tijd steken in een lekkere bak koffie :)
Tijdens het Googlen vond ik deze afbeelding: http://static.ddmcdn.com/gif/espresso-machine-intro.jpg .. eigenlijk is dat wat ik zoek, meer is niet nodig.

Maar waar moet ik op letten? Wat moet ik absoluut vermijden? En waar vind ik redelijke prijzen?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb je dit topic al gelezen:
Koffie & Thee- Ervaringen en Discussie ?

Cappuccino is niets anders dan een espresso met opgeklopte melk. Wil je een apparaat die cappuccino kan maken, dan kom je eigenlijk uit op een apparaat met een stoompijpje. De goedkopere modellen (onder 500 euro) hebben veelal niet een sterke pomp achter zo'n stoompijpje en je krijgt zodoende vaak meer warme melk dan echt opgeklopte melk.

Ik heb een apparaat met stoompijpje en hij kostte onder de 500 euro, mijn oplossing was een losse melkopschuimer voor 3 a 4 tientjes. Werkt 10x beter voor opgeklopte melk.

En je type bonen maakt het grootste verschil in smaak, samen met de maal graad en type maler.

Maar lees het gelinkte topic eens door, dan kom je een stuk verder al.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 13:45
Bedankt voor de link... vreemd genoeg kwam die niet naar boven toen ik zocht op "espresso", zal die eens doornemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Wat is redelijke prijs. Wat jij wil kan ook met een Dolce Gusto namelijk, maar denk dat je daar niet op zit te wachten.

Is btw wel lekker koffie vergeleken met andere goedkope machines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Het lijkt mij wel handig om dit soort discussies centraal te houden, dus voor meer info, zie Koffie & Thee- Ervaringen en Discussie :)

Dit topic is gesloten.