Homeplug Sitecom LN-505

Pagina: 1
Acties:

• san10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12 22:32
Beste Tweakers,

Ik maak nu ongeveer 1 tot 1,5 jaar gebruik van de homeplugs van sitecom van het type LN-505. Echter zijn deze er gisteren plotseling mee opgehouden. Volgens de lampjes op de plugs is er geen connectie meer tussen beide plugs.

Nu heb ik tijdens de installatie gebruik gemaakt van een software pakket van sitecom om deze te configureren, dit pakket kan ik echter nu nergens meer op het internet vinden. Iemand die me hier aan kan helpen, of een andere manier weet om weer connectie tussen deze 2 plugs op te zetten.

Alvast bedankt.

Opeens is de utility weer te downloaden van de sitecom site. Probleem opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door san10 op 20-02-2013 14:08 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sitecom heeft gisteren (ja, uitgerekend gisteren :X ) z'n site overhoop gehaald waardoor veel downloads niet meer te vinden zijn.

Gisterochtend heb ik nog de manual van mijn WLX-2002 access point (slechts maandje oud en nog courant volgens Sitecom...) gelezen, gisteravond weer erbij proberen te pakken en in geen velden of wegen te vinden, alleen een nutteloze datasheet :(

Kortom, slechte timing ben ik bang. Misschien dat Sitecom eea gaat herstellen, misschien ook niet...

Inhoudelijk: je weet hopelijk dat Powerline-apparatuur afhankelijk is van wat er verder allemaal op je stroomnet hangt?

Dikke kans dat jij (of iemand anders in huis) iets ergens ingeplugd heeft wat het signaal te sterk beinvloedt. Dat kun je uitsluiten door even tijdelijk de tweede adapter uit te pluggen en pal naast je eerste in te prikken.

Als dat goed gaat: adapters doen het nog prima, probleem is wat er verder aan je stroomnet hangt.
Als dat niet goed gaat: adapter(s) dood of config gaar.

Nu ken ik de LN-505 niet, maar heb ik hier een LN-515 liggen. Als de bediening hetzelfde is, heb je in beginsel geen stuk software nodig.

- config resetten doe je door de reset-knop zeker 15 seconden ingedrukt te houden met een paperclip. Als ze naast elkaar niet werken kun je dit als eerste proberen (wel bij allebei doen ;) )
- als ze verbinding hebben bij default config is het niet beveiligd. Wil je dat wel, dan kun je ze met de security-knop in pairing-mode zetten. Als je dat bij beide doet gaan ze elkaar vinden en WPA opzetten.

Oslik blyat! Oslik!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die power packet utility is eigenlijk overbodig.
Het volgende geldt voor alle homeplugs met Intellon-chip (nu Atheros):

De knop 1~3 seconden indrukken brengt de homeplug in broadcast state (als hij al gekoppeld is) of join state (als hij nog niet gekoppeld is).

broadcast state = de homeplug stuurt een uitnodiging uit zodat een andere homeplug lid kan worden van dezelfde netwerkgroep.
join state = de homeplug wordt lid van de netwerkgroep waarvan het een uitnodiging ontvangt.

Bij het koppelen geldt dat er niet meer dan 2 minuten mag zitten tussen het indrukken van de knop op beide homepluggen.

>10 seconden indrukken brengt de homeplug in ungroup state: de homeplug vergeet dan de huidige groep.

Dit alles werkt niet als de homeplug in slaapmodus is. Haal de homeplug in dat geval even uit- en weer in het stopcontact.

Het aparte reset-gaatje wat vaak aanwezig is hoef je niet te gebruiken.