Aanbieden van help bij formulier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Hallo allen,

Ik ben op het moment bezig met het uitzoeken van de mogelijkheden die er zijn met betrekking tot het bouwen van een online helpsysteem. Dit helpsysteem moet de gebruiker informatie gaan verschaffen over formulieren en dus ook formuliervelden specifiek. Nu ben ik op zoek geweest met de volgende vraag in mijn hoofd:

Is er een bepaalde taxonomie om gebruikersinterfaces te beschrijven?
Ik heb heel wat afgegoogled, maar kom in veel gevallen terecht op talen om een interface mee te representeren / op te bouwen, zoals Mozilla's XUL. Echter ben ik in mijn geval specifiek op zoek naar een bepaalde (help)standaard om een gebruiker informatie te verschaffen over een pagina/formulier.

Gezien ik niet weet of dit bestaat, stel ik de vraag ook hier. Kennen jullie termen/namen, die het uitdiepen met betrekking tot dit onderwerp waard zijn?

Daarnaast onderzoek ik ook welke taxonomieën / technieken er bestaan die wordt gebruikt voor online helpsystemen. Hierbij ben ik tot nu toe de volgende dingen tegengekomen. DocBook, DITA & Sandcastle. Kennen jullie verder nog bestaande, relevante taxonomieën of technieken die ten grondslag liggen aan een online help systeem?

Bij voorbaat dank!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Niemand?