[Autoradio] Vanzelf springen naar volgende nummer

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik heb gezocht naar een geschikt forum voor mijn vraag en dit forum leek mij geschikt.

Ik heb een autoradio waar ik een USB-stick in kan steken. Ik beluister muziek meestal vanaf de USB-stick.

Soms gebeurt het dat er midden in een nummer ineens wordt geskipt naar het volgende nummer.

Is het mogelijk dat een bestuurder van een auto in de buurt met zijn afstandsbediening mijn autoradio bedient?

Mijn autoradio is geleverd met een kleine afstandsbediening die ik niet gebruik.

Zijn er misschien andere mogelijke oorzaken van dit fenomeen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het altijd bij dezelfde nummers op dezelfde plek gebeurt dan gok ik op een decoderprobleem waarbij door een fout in de mp3 de decodering van het spelende nummer wordt afgebroken. Je zou 's moeten kijken of je het kunt reproduceren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb dat ook wel eens ooit met mijn iPod. Eigenlijk niks bijzonders, ligt vermoedelijk idd aan de decoding van de MP3 in kwestie. Keertje opnieuw decoden moet volgens mij voldoende zijn - maar daar ben ik te lui voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• One_Gandalf
Exirion schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:48:
Als het altijd bij dezelfde nummers op dezelfde plek gebeurt dan gok ik op een decoderprobleem waarbij door een fout in de mp3 de decodering van het spelende nummer wordt afgebroken. Je zou 's moeten kijken of je het kunt reproduceren.
Ongeveer 75% van de bestanden betreft WMA en ongeveer 25% betreft MP3. Het afbreken gebeurt volgens mij zeker bij WMA en voor zover ik kan nagaan niet consequent op dezelfde plek omdat ik telkens weet wat er moet volgen.

Omdat het maar af en toe gebeurt (misschien één keer per maand) zal het lastig worden om het bij te houden.

Is het mogelijk dat het nummer van buiten mijn auto via een afstandsbediening verspringt? Misschien bij nader inzien niet logisch omdat er dan ook andere zaken zouden moeten kunnen worden beïnvloed.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

One_Gandalf schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:53:
[...]

Omdat het maar af en toe gebeurt (misschien één keer per maand) zal het lastig worden om het bij te houden.

Is het mogelijk dat het nummer van buiten mijn auto via een afstandsbediening verspringt? Misschien bij nader inzien niet logisch omdat er dan ook andere zaken zouden moeten kunnen worden beïnvloed.
Met boven, hoogst waarschijnlijk een foutje in het bestand zelf
Maar hoezo lastig te controleren ?
Op het moment dat het gebeurt druk je op previous, en kijkt of het nog een keer gebeurt :)

Ín principe zou iemand met dezelfde afstandbediening je radio wel kunnen bedienen, maar dat zal vrij zeldzaam zijn lijkt me. Overigens zijn auto's vrij goed afgeschermd, dus ga eens op 2 meter van je (afgesloten) auto staan en kijk eens of je dan uberhaubt je radio AB nog kan gebruiken !

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 23-02-2013 03:27 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• One_Gandalf
heuveltje schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 03:23:
[...]

Met boven, hoogst waarschijnlijk een foutje in het bestand zelf
Maar hoezo lastig te controleren ?
Op het moment dat het gebeurt druk je op previous, en kijkt of het nog een keer gebeurt :)

Ín principe zou iemand met dezelfde afstandbediening je radio wel kunnen bedienen, maar dat zal vrij zeldzaam zijn lijkt me. Overigens zijn auto's vrij goed afgeschermd, dus ga eens op 2 meter van je (afgesloten) auto staan en kijk eens of je dan uberhaubt je radio AB nog kan gebruiken !
Ik bedoelde niet dat het lastig is te controleren maar wel dat het lastig is te reproduceren omdat ik de oorzaak niet ken.

Een goed idee om eens te testen met mijn eigen afstandsbediening. Ik ga dit deze week uitproberen. Overigens meen ik mij te herinneren dat er ooit sprake van was dat hulpdiensten inbreken op je autoradio om aandacht te trekken. Dus het is schijnbaar wel mogelijk om van buiten de auto je radio te beïnvloeden.

Vanochtend gebeurde het weer. Het betrof de overgang van nummer 4 naar nummer 5. Beiden zijn WMA-bestanden. Ergens midden in nummer 4 sprong de speler ineens naar nummer 5. Ongeveer 100 meter achter mij reed een auto. Ik heb de speler teruggezet naar nummer 4 en dit keer werd het nummer volledig gespeeld en ging vlekkeloos over naar nummer 5. Als het een decodeer-fout is dan is deze dus niet zonder meer te reproduceren.

[ Voor 8% gewijzigd door One_Gandalf op 25-02-2013 13:15 ]

Pagina: 1