Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem met garantie Samsung notebook

Pagina: 1
Acties:

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-10 23:07
Ik heb een probleem met de garantie van een Samsung Notebook.

In de eerste instantie had ik geen factuur meer, dus toen werd het al lastig.

Toen heb ik samsung gebeld en even gevraagd hoe en wat verder.
Volgens het serienummer was de productiedatum 1 januari 2011, dus aan de hand hier van was de garantie net verlopen.

Nu heb ik kunnen achterhalen bij welke webwinkel de laptop gekocht was en had ik nog het bestelnummer. De webshop was echter falliet, maar wel doorgestart onder een andere naam.

Wonderbaarlijk kreeg ik een kwartier na mijn mailtje naar de nieuwe webshop al de factuur toegestuurd.

Toen heb ik weeg gebeld met Samsung en alles even doorgenomen. Op de factuur staat geen serienummer van de laptop. Daarom wil samsung geen garantie geven.

Na nog een keer contact met de webshop zeiden ze dat ze dat nooit deden, en in dit geval dus ook niet.
Mooi waardeloos dus! De notebook heeft gewoon nog garantie.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Of wat mijn rechten zijn waar ik op kan aandringen?

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 14:20
Kan je het niet via de webshop spelen? Als ze nog beschikken over de oude facturen / archief kunnen zij dan ook niet voor jou met Samsung contact opnemen, aangezien de webshop de partij is waarmee je de overeenkomst hebt en dus ook de partij die de twee jaar garantie moet verstrekken.

Alleen het feit dat de webshop failliet is gegaan / doorgestart kan hierbij voor problemen zorgen, aangezien waarschijnlijk niet duidelijk is of ze ook garanties mee over hebben genomen?

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 13:19
Misschien wil de webshop een nieuwe factuur voor je aanmaken met daarbij het serienummer erop?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
Er staat nooit de serienummer op een factuur.
Dan moeten de winkels alle facturen dus handmatig opstellen...

Samsung heeft een klote service maar tegen die mensen daar mag je gewoon kloterig terug doen.
Je hebt een factuur en dat is genoeg.

Bij me laptop heb ik gewoon gezegd die dag heb ik gekocht en niet eens verteld of ik nog een factuur had of niet.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Xepos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:54:
Samsung heeft een klote service maar tegen die mensen daar mag je gewoon kloterig terug doen.
Je hebt geen factuur van Samsung, sterker nog, je hebt helemaal niets met Samsung te maken. Als ze je willen helpen is dat prima, als ze dat weigeren is dat hun goed recht.
Winkelier is aanspreekpunt.

• The Anarchist
MisterMaze schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:49:
Kan je het niet via de webshop spelen? Als ze nog beschikken over de oude facturen / archief kunnen zij dan ook niet voor jou met Samsung contact opnemen, aangezien de webshop de partij is waarmee je de overeenkomst hebt en dus ook de partij die de twee jaar garantie moet verstrekken.

Alleen het feit dat de webshop failliet is gegaan / doorgestart kan hierbij voor problemen zorgen, aangezien waarschijnlijk niet duidelijk is of ze ook garanties mee over hebben genomen?
Ik heb ergens gelezen dat alle klanten de garantie rechtstreeks bij de fabrikant moesten regelen.
Het eerste bedrijf is failliet, dus ze zijn tot niets verplicht. Ik ben volledig van de vrijwillige medewerking van de winkel afhankelijk.
Xepos schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:54:
Er staat nooit de serienummer op een factuur.
Dan moeten de winkels alle facturen dus handmatig opstellen...

Bij me laptop heb ik gewoon gezegd die dag heb ik gekocht en niet eens verteld of ik nog een factuur had of niet.
Als ik een telefoon koop wordt er altijd wel netjes een factuur gemaakt met imei/serienummer.
Bij de mediamarkt voor een andere laptop deden ze dat ook.
arjanpvt schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:53:
Misschien wil de webshop een nieuwe factuur voor je aanmaken met daarbij het serienummer erop?
Ik heb daar mail contact over gehad. Daar zeiden ze dat ze dat nooit deden.

Ik kan nog een keer telefonisch contact proberen, daar schepen ze je niet zo snel af met 2 zinnen.

Maar het feit blijft dat dit een nieuw bedrijf is en dat ze wettelijk tot niets verplicht zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door The Anarchist op 20-02-2013 10:22 ]

• The Anarchist
Nou, het is toch nog gelukt met de garantie. Ik het het via zo'n repair centrum geregeld. Daar deden ze niet moeilijk. Al moest ik nog wel verzend- en behandelingskosten betalen.

Maar ik heb nu wel een goedkoop een mooie laptop :)
Pagina: 1