De Universiteit van Amsterdam (UvA) organiseert hun eerste "Massive Online Open Course" over het passend onderwerp "Introduction to Communication Science". De UvA zet hiermee hun lessysteem open voor iedereen en biedt online toegankelijk lesstof aan.
Hoe het werkt?
Ik heb me ingeschreven voor deze MOOC omdat het aan de ene kant interessant is om te zien hoe informatie massaal en laagdrempelig verspreid kan worden, en aan de andere kant omdat ik benieuwd ben om een course via internet aan te bieden die niet makkelijk te halen valt. Ik heb dus wel redelijke verwachtingen.
Deze manier van kennis verspreiden maakt kennis delen minder schaars en kan een behoorlijke impact hebben op de manier hoe opleidingen worden opgebouwd. Zou het in de toekomst mogelijk kunnen worden om via MOOC's certificaten te verzamelen en zo een eigen opleiding samen te stellen?
Hoe het werkt?
De colleges starten vandaag en komende acht weken wordt behandeld:quote: Aanmeldingsemail UvAEach week you can watch eight short movie clips in which I will discuss basic concepts, theories and models from our field. If you want to further explore a topic, I give suggestions for further readings in the section called 'Little Box of Nuance'. You can also contribute to the discussions on our forum, on Facebook or on Twitter.
Informatie en inschrijven voor de geïnteresseerden: http://mooc.uva.nl/portalquote: Aanmeldingsemail UvAWeek 1 Introduction to the course: some basic models of our field
Week 2 A short history of communication science
Week 3 The linear effect-oriented approach
Week 4 The reception and signification perspective
Week 5 Communication as a social and cultural force
Week 6 Student questions and debate
Week 7 Exam
Week 8 Closing week: about our MOOC
Ik heb me ingeschreven voor deze MOOC omdat het aan de ene kant interessant is om te zien hoe informatie massaal en laagdrempelig verspreid kan worden, en aan de andere kant omdat ik benieuwd ben om een course via internet aan te bieden die niet makkelijk te halen valt. Ik heb dus wel redelijke verwachtingen.
Deze manier van kennis verspreiden maakt kennis delen minder schaars en kan een behoorlijke impact hebben op de manier hoe opleidingen worden opgebouwd. Zou het in de toekomst mogelijk kunnen worden om via MOOC's certificaten te verzamelen en zo een eigen opleiding samen te stellen?
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana