devolo: storing

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12 19:38

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Voor digitale TV gebruiken we een Devolo setje. Maar deze sets geven regelmatig storing bij ons. Probleem is misschien dat de huiskamer en meterkast op verschillende groepen zitten. Maar als ik op internet rondzoek zou dat het probleem niet moeten zijn.

Dan zou het randstoring moeten zijn: er steekt in ieder geval niets in naastgelegen stopcontact. Wel veel apparaten via een verdeler die op de devolo is aangesloten. Maar dat zou dus ook eigenlijk moeten kunnen lijkt me.

Heeft iemand een oplossing voor ons probleem?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou zeggen, stop die devolo op het contact dat het dichtst bij de binnenkomende draad op de verdeler zit, misschien werkt dat?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een netwerkkabel trekken ipv of langs je coaxkabel lost je probleem definitief op. Die powerplug-rommel werkt 99% van de tijd niet of maar half.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij WiFi heb je last van signaaldemping door vloeren en muren. Bij Powerline heb je last van signaaldemping door inductie.

Kort door de bocht: als op het stroomnet apparaten aangesloten zijn met spoeltjes (of sommige andere componenten erin) en die apparaten zitten in de buurt bij het pad tussen de powerline-adapters, dan vreten ze het signaal deels op. Teveel van dat soort apparaten en je verbinding valt weg.

Typisch voorbeeld: een stofzuiger heeft een electromotor, dus een knoert van een spoel. Als iemand gaat sfofzuigen en de stofzuiger op zelfde groep inplugt als je powerline-meuk, kan dat de boel volledig ontregelen. Maar de oplader van een mobiele telefoon kan net zo problematisch zijn als het pal naast een adapter zit.

Dat is gelijk ook waarom ik een rothekel heb aan die dingen, theoretisch is het niet ingewikkelder dan WiFi, maar in praktijk is het ongelofelijk moeilijk troubleshooten. Als het werkt is het mooi, als het niet werkt is vaak zeer moeilijk te achterhalen of je iets simpels kunt doen om het aan de praat te krijgen of dat je beter op kunt geven en andere oplossing te gebruiken.

Zelf gebruik ik gewoon overal Cat5E of Cat6 Ethernet. Wil je dat niet, dan is IMHO MoCA (ethernet over coax briding) de enige alternatief die betrouwbaar presteert.

Oslik blyat! Oslik!