Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Voor mijn werk ben ik momenteel een tijd gestationeerd in het buitenland en loop daar tegen het volgende probleem aan op kantoor:
Bij het voor de eerste keer openen van een Office bestand (2003 of 2007 met Office 2003 of 2007) duurt het gemiddeld 45 seconden voordat het bestand is geopend. Eerst openen van Office en van daaruit openen maakt geen verschil. Na 1e keer laden, laadt het bestand gelijk. Bestandsgrootte lijkt niet van invloed te zijn.

Andere Win7 computers op het netwerk hebben hier geen last van, dus aan de server (en virussoftware op de server) ligt het niet.

Netwerk is bedraad aangesloten en ik draai Kaspersky Endpoint security 8 als anti-virussoftware. Bij andere netwerken heb ik dit probleem niet.

Vanwege het feit dat andere computers met Win7 dit probleem niet ondervinden, is het mijn vermoeden dat mijn probleem in Win7 zit. Via Google kom ik er niet uit. Dan vind je oplossingen als disable SMB maar dat werkt niet.

Kent iemand dit probleem? Is het überhaupt wel een Win7 probleem of zit het toch in het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaak is buitelands netwerk trager kan ook aan de VPN liggen :-s

Ik zit voor mijn werk zelfs in het binnenland en wil verbinding maken met mijn ander werk (of omgekeerd) dan reageert het ook niet zo snel :). Dus ik ga er van uit dat het de VPN is

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik werk niet met een VPN, maar gewoon standaard bekabeld bedrijfsnetwerk. PDF bestanden en alles anders dan Office openen wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Denk dat dit gewoon komt omdat je jezelf moet authoriseren bij de server voordat je het bestand krijgt. Vervolgens komt het nog naar je toe. Als je eenmalig hebt geauthoriseerd, blijft dat wel een tijdje actief geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Er is een bugje in Excel 2007 (waar ook een patch voor is) dat ervoor zorgt dat Excel zeer traag opstart in netwerkomgevingen.

Ik heb de link nu niet bij de hand (kan hem vanavond opzoeken) maar wellicht kan je in de tussentijd zelf even kijken of dat je probleem zou kunnen zijn.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar komt je data vandaan? Van een server in een Nederlands datacenter of van een lokale fileserver.

Hoe is eea ingericht? Klinkt nl. alsof je data "ver weg" komt en er gebruik gemaakt wordt van een of andere wan-acceleratie zoals branch-cache. Met de gegevens die je nu geeft is het onmogelijk om een oorzaak aan te geven....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• loeberce
De bestanden staan op een lokale server op het netwerk met windows server 2003.

Er wordt geadviseerd om de Webclient service op Automatic te zetten; dit maakt geen verschil.
KB 981711 suggereert een hotfix die niet van toepassing wordt verklaard als ik hem wil toepassen.

[ Voor 55% gewijzigd door loeberce op 21-02-2013 05:42 ]

Pagina: 1