Toon posts:

VGA upgrade advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,
financiële meevaller en dus tijd voor een upgrade.
Draai momenteel i5 2500k@ 4,7 GHz icm een hd6950 geflasht naar 6970.
Bedoeling is nieuwste games zo goedkoop mogelijk zo hoog mogelijk draaien op 1920x1200.
Budget ongeveer 400€.
Twijfel tussen:

- 6950 erbij kopen en cf draaien, goedkope optie maar probleem is dat mijn gigabyte kaart met flashbare dual bios (Gigabyte GV-R695D5-2GD-B) volgens mij niet meer leverbaar is.
- 7970 / gtx 680 maar vraag me af of het prestatie verschil met huidige setup geld waard is
- andere goede mogelijkheden? 660ti (eventueel in sli, mobo ondersteunt beide)

Ik overklok altijd zo ver mogelijk, geluidsproductie maakt mij niet heel erg veel uit.

Alvast bedankt voor het advies.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je wil 't zo goedkoop mogelijk maar geluidsproductie maakt je niets uit?

Heb je er al eens ooit aan gedacht dat dat geluid door de ventilatoren (op bijv. een GPU) veroorzaakt wordt en dat die dingen óók stroom vreten?

Misschien moet je je hobby eens verleggen naar een "silent enviroment" in plaats van alléén maar meer graphics als je toch geld over hebt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg niet dat het me niets uit maakt, maar het is geen dealbreaker ofzo kan altijd zelf nog andere koeler op zetten indien ik dat nodig vind. En met goedkoop bedoel ik geen overdreven dure overgeklokte versies dat kan ik zelf wel (tenzij cherry picked).

Verwijderd

wimmel_1 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 03:15:
Heb je er al eens ooit aan gedacht dat dat geluid door de ventilatoren (op bijv. een GPU) veroorzaakt wordt en dat die dingen óók stroom vreten?
Fans verbruiken vrijwel niets in vergelijking met een GPU :)
Misschien moet je je hobby eens verleggen naar een "silent enviroment" in plaats van alléén maar meer graphics als je toch geld over hebt.
Ik zelf houd wel van stilte, maar waarom zou iemand zich daar mee bezig houden als het hem niet interesseert?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 04:13:
[...]

Fans verbruiken vrijwel niets in vergelijking met een GPU :)

[...]

Ik zelf houd wel van stilte, maar waarom zou iemand zich daar mee bezig houden als het hem niet interesseert?
Ik denk/probeer iemand eens een andere richting op te sturen ..... Ook weer niet goed ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Zal ik een opzetje geven om 't weer ontopic te trekken? :)

Persoonlijk ben ik geen fan van Crossfire, heb zelf ook een tijdje 2x 6950 gedraait maar ik had enorm last van microstuttering en in general nog veel meer problemen. Kan natuurlijk een driver issue geweest zijn in die tijd, maar 't heeft een beetje een zure smaak achtergelaten.

6950-jes zijn volgens mij nog redelijk populair tweedehands, zie ze in V&A iig nog staan voor 130-150 dus je zou er misschien ofwel daar nog een vandaan kunnen plukken. Of de jouwe daar kwijt kunnen.

Zou geneigd zijn om een 7950/7970 aan te raden of eventueel een 7950 crossfire set als je het geld er voor het geld wilt neertellen (met de verkochte 6950 komt dat binnen budget). Voor mij was de overstap naar een 7970 vorig jaar iig een wereld van verschil :)

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi te horen, vroeg me namelijk af of het prestatieverschil wel goed te merken zou zijn. Neig nu dus richting een enkele 7970, dan kan er eventueel altijd nog 1 bij in de toekomst. Gtx 680 zou 10% sneller zijn maar schijnbaar niet de meerprijs waard wat ik overal lees...

Een 2e 6950 met dualbios en 6970 unlock kan ik zo gauw niet vinden, en wil ook liever niet dat microstutter probleem, alhoewel ik er met 2 X 4870 nooit last van had.

Lijkt me dus de 7970 de beste keuze, als er verder nog argumenten voor of tegen zijn hoor ik het graag...
Ook als iemand me een bepaalde versie aan kan raden met cherry picked GPU hoor ik het graag.
Pagina: 1