Wat is voor mij de beste case fan opstelling ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:04

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik heb een vraag, ik heb een Corsair 550D met een H80i koeler en verschillende ventilatoren (zie plaatje).

Welke opstelling (in/uit) is nu het beste om te doen, om de beste airflow te krijgen ?

Fan 1 > in of uit ? / Fan 2 > in of uit ? / Fan 3 > in of uit ? / Fan 4 > in of uit ? / Fan 5 > in of uit ? / Fan 6 > in of uit ? (dit zijn er 2 push/pull van de H80i).

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/44/550dfans.jpg

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want ik heb echt geen idee.
Heb al heel wat gezocht en gelezen, maar ik kan er niet echt één lijn in vinden...
Zo geeft Corsair bijvoorbeeld aan in de handleiding van de H80i dat je koude lucht van buiten naar binnen moet halen. Maar op het internet zie ik dat heel veel mensen bij de H80i juist de warmen lucht naar buiten laten blazen.

Zelf dacht ik aan de volgende opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/6923/550dfans1.jpg

Maar dit zou dus niet kloppen met de handleiding van de Corsair welke bij de H80i zit, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:28
Plaatje 2 is correct. Dat verhaal in de Corsair handleiding is allemaal leuk en aardig, maar het scheelt weinig tot niets. Ja, je haalt iets koelere lucht door de radiator, maar je verstoort wel enigszins de airflow wat dit deels weer te niet doet. Uiteindelijk scheelt het je misschien 1 of 2 graden onder full load in een worst case scenario.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord, en de uitleg.
Zat ik toch goed met mijn gedachte, dan ga ik het zo doen als op het voorbeeld plaatje :)

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Als je een stoffilter hebt op de plek waar je h80i zit, zou ik hem persoonlijk toch als intake doen. Inderdaad iets koelere lucht, en misschien wel interessanter, je krijgt positieve druk in je kast, zorgt weer voor wat minder stof die erin komt. En die warme lucht komt er toch wel uit.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik heb bijna overal stoffilters zitten in de 550D, behalve waar de H80i zit. Heb gister alles ingebouwd zoals op bovenstaande plaatjes en ga het hier eerst maar eens rustig mee testen.

Even goed bedankt voor het mee denken...