Moles naar PCI-e AMD 6870

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:24
Beste tweakers,

Alvast excuus voor de spelfout.
Ik weet niet zo goed of deze kwestie valt onder voedingen of onder videokaarten, anyway mijn vraag is: kan ik met een Corsair CX430 bronze (met 384 watt over de 12V+ connector) met slechts 1 6pin pci-e connector en 1 molex naar 6pin connector een hd 6870 zonder problemen draaien? Qua watt zou de voeding het wel kunnen lijkt me (heb verder een i3 2120 die 65watt kan vragen en natuurlijk de rest van de specs)
Ook al staat het internet vol met vergelijkbare kwesties, mijn specs zijn toch weer net anders. Is zo'n molex naar 6 pin pci-e connector probleemloos te gebruiken of zou ik mijn voeding moeten vervangen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

http://www.amd.com/us/pro...n-hd-6870-overview.aspx#3 vlgs de specs ken het niet maar wie weet hebbie geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Moet lukken.

Je totale systeem zal nog niet eens 300 watt vragen, eerder rond de 200 onder load.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Inderdaad, boven de 250W ga je waarschijnlijk al niet tegenkomen, typisch verbruik tijdens games 200W, dus dat gaat prima.

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 20-02-2013 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:24
Is zo'n molex naar pci-e 6 pin kabel/adapter wel veilig? Hier en daar lees ik dat mensen het afraden en dat zo'n kabel soms kan doorbranden..Anderzijds zou ik dan niet begrijpen waarom zulke adapters zijn inbegrepen bij de videokaart :S...Weet iemand hier meer van/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

tsjeck schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:38:
Is zo'n molex naar pci-e 6 pin kabel/adapter wel veilig? Hier en daar lees ik dat mensen het afraden en dat zo'n kabel soms kan doorbranden..Anderzijds zou ik dan niet begrijpen waarom zulke adapters zijn inbegrepen bij de videokaart :S...Weet iemand hier meer van/ervaring?
Waarom zou het niet veilig zijn? Als de kabels doorsmelten dan heeft dat te maken met een veel te hoge belasting (of gewoon slecht contact), maar dat kun je net zo goed hebben met een PCIe-kabel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:48
Ik kan uit ervaring zeggen dat dit prima gaat. Ik heb zeker anderhalf jaar met een relatief oude voeding zonder PCI connectors een HD6870 van prik voorzien met molex adapters. Toch voelde het niet goed, en dat is dan ook één van de redenen dat ik naar een nieuwe voeding ben overgestapt.

Dat zal wel tussen mijn oren zitten, want mijn systeem draaide prima stabiel. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de kaart nooit hebt overklokt.
Pagina: 1