Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een HP EliteBook 8530w. Op die laptop gebruik ik regelmatig de originele adapter en een universele adapter van Trust (thuis de originele en als ik van huis ben gebruik ik de Trust). Ik denk nu alleen dat die universele adapter ervoor heeft gezorgd dat er iets in m'n laptop is doorgebrand (hij begon te roken in de buurt van de adapter input).

Dit zijn de gegevens van beide adapters:

Originele adapter:
Output 6.5 A en 18.5 V (=120 Watt)

Trust universele adapter (product 15941):
Output 0-5 A en 0-24 V (100 Watt max)

Van wat ik zo allemaal lees moet het voltage hetzelfde zijn, en ik neem aan dat dat klopt. Alleen de stroomsterkte mag absoluut niet lager zijn dan de originele adapter en dat is hij hier dus wel.
Het rare is alleen dat ik die adapter al twee jaar dagelijks gebruik en dus nooit problemen heb gehad. Is dat al die tijd slecht geweest voor m'n laptop?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
Als het vermogen van de adapter te laag is zal hij de laptop niet op max vermogen kunnen voeden, maar dit zal niet direct een probleem zijn.

Die 120w gebruik je niet zomaar, misschien als cpu en gpu op max draaien terwijl je een lege accu hebt en er wat apparaten aan usb hangen, maar anders niet.

Ik denk eigenlijk eerder dat het gewoon een crappy adapter is geweest (trust).
Heb je nog gekeken wat er precies kapot was in je laptop? Misschien is er enkel een overspanningbeveiliging oid uitgebrand en is hij makkelijk te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJJJ
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07-2022
heeft iemand misschien nog een tip voor een nieuwe adapter? Ik heb ook een 8530w elitebook van hp. Hij is al wat ouder, maar werkt nog prima. Alleen de draad tussen de laptop en het adapterblok slijt op het punt van de verbinding met het blok. Repareren is geen optie, dat kost meer dan een nieuwe adapter. Nu vind ik mijn oude adapter nogal zwaar. Wie heeft de beste tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJJJ
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07-2022
?