Ik heb een vreemd probleem met mijn Samsung SCX-3200.
Ik heb hem een fixed ip gegeven en hij is draadloos verbonden met de router. Nu wil hij echter alleen gevonden worden kort na het helemaal uitschakelen en weer inschakelen, binnen ongeveer 2 minuten is hij al niet meer benaderbaar via het ip adres. Print opdrachten moeten al klaar staan, en dan snel op opnieuw starten drukken om te printen. Maar irritant is het wel. De reden dat ik de printer een fixed ip gegeven heb is overigens, omdat het anders helemaal niet lukte om te printen. Dan moest ik steeds bij de instellingen in windows handmatig het ip veranderen van de printer.
Weet iemand een oplossing? Als ik ping naar de printer krijg ik ook iets raars:
De 11.7 is de computer zelf namelijk
Overigens zolang ik blijf pingen blijft de verbinding "levend", maar dat is ook niet ideaal uiteraard. Dan krijg ik dus wel respons van 11.65 (de printer).
Ik heb hem een fixed ip gegeven en hij is draadloos verbonden met de router. Nu wil hij echter alleen gevonden worden kort na het helemaal uitschakelen en weer inschakelen, binnen ongeveer 2 minuten is hij al niet meer benaderbaar via het ip adres. Print opdrachten moeten al klaar staan, en dan snel op opnieuw starten drukken om te printen. Maar irritant is het wel. De reden dat ik de printer een fixed ip gegeven heb is overigens, omdat het anders helemaal niet lukte om te printen. Dan moest ik steeds bij de instellingen in windows handmatig het ip veranderen van de printer.
Weet iemand een oplossing? Als ik ping naar de printer krijg ik ook iets raars:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Pingen naar 192.168.11.65 met 32 bytes aan gegevens: Antwoord van 192.168.11.7: De doelhost is niet bereikbaar. Antwoord van 192.168.11.7: De doelhost is niet bereikbaar. Antwoord van 192.168.11.7: De doelhost is niet bereikbaar. Antwoord van 192.168.11.7: De doelhost is niet bereikbaar. Ping-statistieken voor 192.168.11.65: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies). |
De 11.7 is de computer zelf namelijk
Overigens zolang ik blijf pingen blijft de verbinding "levend", maar dat is ook niet ideaal uiteraard. Dan krijg ik dus wel respons van 11.65 (de printer).
[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 19-02-2013 22:01 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd