Toon posts:

thermoengine v60-4210

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand waar ik deze supercooler kan kopen? B-) (Duitsland Nederland of Belgie)
Hieronder is de link www.frostytech.com/articleview.cfm?ArticleID=634

Alvast bedankt >:)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

www.space-promotion.nl

kost daar 125 piek excl. verzendkosten.
Ik heb hem uit Australie. Was 91 gulden incl verzendkosten en delta HP fan.

Aan jou de keus.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de link nog van die winkel?

En moest je die met creditcard betalen.

Patrick

Verwijderd

Even uit m'n hoofd:www.coolpc.com.au

Kostte ƒ 85,- (ik had een YS-Tech fan van rpm4500 ipx standaard omdat die en beter koelt en nog niet zoveel lawaai maakt)

Levertijd iets van 14 dagen. Betaling creditcard.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hmz misschien beetje offtopic, maar ik snap niet dat ie zo goed koelt een alpha ziet er veel beter enzo uit..

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Op zondag 03 juni 2001 13:10 schreef SteAlthmAn het volgende:
Hmz misschien beetje offtopic, maar ik snap niet dat ie zo goed koelt een alpha ziet er veel beter enzo uit..
sorry hoor, maar hoe kun je nou zeggen dat iets beter of minder presteert door te zeggen dattie er beter uitziet? |:( Er schijnt over nagedacht te zijn
kom dan met argumenten

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58

FFF

idd, het schijnt een supperkoeler te zijn, ik vindt het zonde dat hij niet van koper is, dat zou nog meer ten goede komen aan de preformance, en dat verslaat hij dus zeker alless IMO.

• SteAlthmAn
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 15:34 schreef jurjen13 het volgende:

[..]

sorry hoor, maar hoe kun je nou zeggen dat iets beter of minder presteert door te zeggen dattie er beter uitziet? |:( Er schijnt over nagedacht te zijn
kom dan met argumenten
Nou ok JIJ je zin, bv die Swiftech mc462A (als ik het goed heb) is een bruut koelblok met ook wel vette koeler, en die Termoengine ziet er gewoon wat zielug uit...

En is dat ook weer klaar dus hou er nu maar over op..

• FFF

FFF

Op zondag 03 juni 2001 15:46 schreef SteAlthmAn het volgende:

[..]

Nou ok JIJ je zin, bv die Swiftech mc462A (als ik het goed heb) is een bruut koelblok met ook wel vette koeler, en die Termoengine ziet er gewoon wat zielug uit...

En is dat ook weer klaar dus hou er nu maar over op..
Ik wil meedoen :D

de termoenigine, heeft wel een zeer goede vorm, dit is al te merken, omdat hij, als aluminium heatsink al stukken beter presteerd dan de meeste koperen heatsinks. verder is er volgens mij nog een variant, met koperen binnenkant, deze schopt ze er dus allemaal uit. Verder, is deze heatsink, van aluminium en compact, dus veel ligter als soortgenoten. en btw, je kunt er een betere koeler op zetten zoals een delta 60x60

• SteAlthmAn
  • Niet online
Zou je daar ook een spacer voor moeten hebben?

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 16:15 schreef FFF het volgende:

[..]

Ik wil meedoen :D

de termoenigine, heeft wel een zeer goede vorm, dit is al te merken, omdat hij, als aluminium heatsink al stukken beter presteerd dan de meeste koperen heatsinks. verder is er volgens mij nog een variant, met koperen binnenkant, deze schopt ze er dus allemaal uit. Verder, is deze heatsink, van aluminium en compact, dus veel ligter als soortgenoten. en btw, je kunt er een betere koeler op zetten zoals een delta 60x60
LOL :D

Dan heb ik toch liever een 80 mm fan zoals op m'n Swiftje,
sorry hoor :P

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 16:23 schreef SteAlthmAn het volgende:
Zou je daar ook een spacer voor moeten hebben?
Moeten nooit, maar wel een goede bescherming voor je cpu.

Verwijderd

k'heb mijn uit Engeland besteld
samen met een delta 7000 rpm fan
is lekker koel

Verwijderd

kijk eens op listan.de vind je hem ook... 89DM..... veel plezier :)

• FFF

FFF

Op zondag 03 juni 2001 16:23 schreef Hooi het volgende:

[..]

LOL :D

Dan heb ik toch liever een 80 mm fan zoals op m'n Swiftje,
sorry hoor :P
he bah jij hebt gelijk :D maar die swifts zijn toch niet in NL te krijgen? zo ja waar? zo nee komen ze er al aan?

BTW weet iemand of je op die thermoengine ook een 80x80 kan zetten?

• FFF

FFF

die swift weegt ook een kilo volgens mij, zeker met 80x80 :D

Verwijderd

iets van 700 gram dacht ik... en de 8cm HP heeft toch evenveel db-A als de 6cm HP...
alleen wat meer CFM.
over dat koper... die nieuwe (staat op tweakers.net nieuws) heeft een kopern core en is weer 4 graden koeler.

Verwijderd

Een spacer voor je thermoengine is onzin
Ik heb em er al 5x op en afgesloopt en dat ding gaat er zo makkelijk op en af, en zit zo los dat er nix kapot gaat...

• FFF

FFF

Op zondag 03 juni 2001 20:20 schreef Sn@ke het volgende:
Een spacer voor je thermoengine is onzin
Ik heb em er al 5x op en afgesloopt en dat ding gaat er zo makkelijk op en af, en zit zo los dat er nix kapot gaat...
Wat vindt de rest? Toch wel beter van wel? voor die paar 10tje, heb je wel meer zekerheid, of is het echt niet nodig?

• FFF

FFF

heyt Sn@ke is het makkelijke er een andere fan op tezetten? en hoe bevallen jouw de resultaten?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb wel een spacer onder mijn Thermoengine. Just to be sure. En nu weegt mijn termoengine wel iets meer als normaal Met een 120mm fan erop gemod. >:)

Ik zou het wel doen, is een kleine inverstering en een hoop zekerheid.

Geen inspiratie

• FFF

FFF

Op maandag 04 juni 2001 10:29 schreef martijn12345 het volgende:
Ik heb wel een spacer onder mijn Thermoengine. Just to be sure. En nu weegt mijn termoengine wel iets meer als normaal Met een 120mm fan erop gemod. >:)

Damn 12x12 :D dat wil ik misschien ook gaan doen? hoe warm wordt hij? en hoe heb je hem erop gemod, met verloopstuk, of gewoon fan guard?

Verwijderd

d'r was laats een berichtje op tweakers over die thermoengine met koperen binnenkant:
http://www.tweakers.net/nieuws/17120

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 20:16 schreef Hiro Shima het volgende:
iets van 700 gram dacht ik... en de 8cm HP heeft toch evenveel db-A als de 6cm HP...
alleen wat meer CFM.
over dat koper... die nieuwe (staat op tweakers.net nieuws) heeft een kopern core en is weer 4 graden koeler.
Nou,
hier zit dus geen Delta HP fan op, maar een Panaflo :)

Fans zijn 80cfm voor de HP of 47 cfm voor de MP. Deze Panaflo doet ook 47 cfm, maar de herrie..

Delta HP, 60 mm EN 80 mm doen ca.52 Db.

Deze fan doet 38 Db ;) en dat is alleen maar geruis, geen jengeltoon als bij Delta.

En natuurlijk verkoopt www.oc-shop.nl ze. Je kunt rustig een fan opdeuikelen en de heatsink los kopen.

Een 120mm fan opde Thermoengine zetten is wel een leuk idee, maar je zal een verloop moeten hebben die de 120mm fan op de zijkant van je kast zet. Want om te zorgen dat je die grote fan niet teveel afknijpt, zal je iets van 10 cm of meer als lengte van de fanduct moeten hebben.

En voor je het dan weet ros je zo de heatsink van de socket, met alle problemen die dat weer geeft... :'(

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 04 juni 2001 10:33 schreef FFF het volgende:

[..]

Damn 12x12 :D dat wil ik misschien ook gaan doen? hoe warm wordt hij? en hoe heb je hem erop gemod, met verloopstuk, of gewoon fan guard?
Zie dit topic: [topic=153757]

Geen inspiratie

• FFF

FFF

thx, 12x12 is ook wel beetej overdreven, maar een 80x80 hp zou ik er wel op willen hangen.

Verwijderd

heyt Sn@ke is het makkelijke er een andere fan op tezetten? en hoe bevallen jouw de resultaten?
Die standaard fan presteerd redelijk goed... Toen ik die andere erop gezet heb (YS tech) die 10 cfm meer deed, is de stressed temp iets van 5 graden naar beneden gegaan... Niet echt heel veel dus... Andere fan erop zetten is makkelijker dan makkelijk... Ik heb het gedaan terwijl mijn koelblok nog op de processor zat >:). 4 schroefjes eruit, 4 schroefjes erin en klaar ben je :)...
WTF 120mm?! Dat werkt voor geen hol toch... Dat middelste gedeelte van een 120mm is even groot als die hele TE. Alle lucht gaat er dus langs. Bedoel je niet 80 ofzo? En wat zijn je resultaten ?

• FFF

FFF

bedankt, dat was de info die ik ff wilde hbben, btw, die 120x120 fan die hij er op heeft gezet werkt, idd, niet helemaal lekker, zelf iets warmer geloof ik, als standaard. Maar hij heeft daar topic over geopend.
Pagina: 1