Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week kreeg ik opeens een bluescreen, m'n laptop is nog nooit vastgelopen en heeft nog nooit een bluescreen vertoond, 'k wist eerst niet wat het was, maar later kreeg ik na de reboot een bericht dat het een bluescreen was. Nu gebeurde dit gister weer en zojuist nog een keer.. het lijkt dus steeds vaker voor te komen. Iemand die weet of een vermoeden heeft wat hier aan de hand is? beetje raar dat ik nu geen berichtje kreeg na het opnieuw opstarten anders had ik even een screentje kunnen plaatsen van dat 'rapport'. Kan me nog wel herinneren dat hij tijdens de bluescreen aangaf "dumping physical memory to disk", geen idee wat dat betekent, ben een leek namelijk.

Heb de volgende laptop:

Samsung RF-711-S01
i7, 6gb ram, windows 7

Iemand die hier een mening, kennis of advies over kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allereerst zou ik kijken of het probleem niet bij de drivers licht.

daarna zou ik eens een scan doen met MBAM,Hitman pro,
Na de scan en er is nog niks zou ik kijken of er update's bastaan van de drivers.

Is het probleem dan nog niet opgelost zou ik kijken wat er allemaal in het geheugen draait. en opzoeken wat wat is en desnoods het bij behorende programma te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er zijn duizend-en-een redenen voor een blue screen. En in dat blue screen staat over het algemeen ook de reden van het verschijnen van die BSoD.
Zet bij 'Deze computer' eens aan dat je de BSoD in beeld krijgt, in plaats van dat je een reboot voor je kiezen krijgt, en gooi de foutcode eens door Google.
Daarnaast is het aan te raden eens te kijken naar de wijzigingen die je aan je machine hebt gedaan, voordat die schermen begonnen te verschijnen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
had laatst een virusscanner geïnstalleerd, 'pc tools pro', kreeg een tip om deze te deinstalleren en moet zeggen, hij is niet meer voorgekomen, maar nog even wachten, ben nog maar 1 dag verder.

Verwijderd

Ik zou zeggen dat je daar goed aangedaan hebt want dat is ROMMEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:32:
"dumping physical memory to disk", geen idee wat dat betekent, ben een leek namelijk.
Dit betekent dat hij een dump file creert waarin staat wat de oorzaak is van de Blue screen, vaak moet je die foutcode ff googlen. Alleen weet even niet meer waar die standaard wordt geplaatst (geloof op je C: root, begin van de C: schijf). Desnoods dump je die log ff hierin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:30:
[...]

Dit betekent dat hij een dump file creert waarin staat wat de oorzaak is van de Blue screen, vaak moet je die foutcode ff googlen. Alleen weet even niet meer waar die standaard wordt geplaatst (geloof op je C: root, begin van de C: schijf). Desnoods dump je die log ff hierin. :)
naja, als 't goed is, is het gefixt, heb nergens last meer van nadat ik dat programmaatje verwijderd had.
Pagina: 1