Welke nas is het beste voor mij

Pagina: 1
Acties:

• sadelta
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09-2023
Hallo,

Natuurlijk zullen er een aantal zijn die denken weer een NAS topic waar gevraagd word om advies.

En ja ik heb zelf ook al zitten surfen op het web/Forum/tests gelezen om mijn kennis te verrijken op het gebied van de NAS.
Maar aangezien dat mijn ervaring, kennis & verstand van dit alles NUL is hoop ik dat er toch een aantal zijn die mijn enigszins advies & wegwijs willen en kunnen maken in deze vreemde wereld voor mij.

Ik zal hier proberen uit te leggen wat ik nu heb en wat ik wil of verwacht te kunnen gaan doen met de NAS.

1. Waar wil ik de NAS voor gaan gebruiken.
Vooralsnog Opslag voor films, Muziek, foto’s & niet onbelangrijk downloaden van nieuwsgroepen NZB kunnen openen laden of hoe dat ook mag werken en dat alles gerepareerd word als dat nodig is.

2. Films streamen via het netwerk.
Om films probleemloos te streamen van Blu-ray kwaliteit en formaat 25GB of groter is het dan belangrijk wat er voor CPU, GEHEUGEN in een NAS zit en is dat überhaupt goed te realiseren.

3. Opstelling thuis.
In het netwerk bevindt zich: Pc1-WIN 7 64BIT / Pc2-WIN XP 32BIT / LAPTOP-WIN 7 64BIT
Mediaplayer: MEDE8ER med400x2
Internet: UPC 60MB
Router: TP-LINK TL-WR1043ND
Kabel: CAT5

4. Minimale eisen voor NAS
Ruimte voor 2 schijven.
USB 3.0
misschien wat kort door de bocht maar dat zal door de gebrekkige kennis komen dus als er nog meer dingen zijn waar ik op moet letten tips zijn welkom.

Het is voor mij niet belangrijk dat er een backup gemaakt word ik wil dus alle ruimte die in de NAS aanwezig is ook benutten voor opslag.

En omdat ik althans dat hoop ik mijn kennis iets of wat verrijkt hebt via het web ben ik op 4 types terecht gekomen van SYNOLOGY DS213 - DS213+ - DS413 - DS713+

Ik hoop dat er mensen zijn ervaring hebben met een van deze modellen en die mijn advies kunnen geven wat voor mijn geschikt is voor wat ik er mee wil gaan doen.

Budget voor NAS excl. HD Max: rond de 400/450 euro.

Ik hoop dat ik duidelijk geweest ben met mijn uitleg.

Hier nog een link van de productvergelijking van de 4 types
https://www.dropbox.com/s...roductvergelijking.docx?m

Groeten Patrick,

• nian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
(jarig!)
Grotendeels zit ik met dezelfde vragen als jou.
Ben je inmiddels al wat wijzer geworden door bijv. sneupwerk op internet?
En heb je al een keuze gemaakt, zo ja, welke en waarom?