HK Receiver "protect" hoog volume.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste tweakers,

Na het veranderen van mijn speaker opstelling schakelt mijn receiver uit na een "protect" melding.

Receiver; Harman Kardon AVR 235 --> specs
Speakers; infinity hcs primus P143
Subwoofer; Infinity PS-8

Ze hebben hiervoor altijd prima gewerkt via dezelfde bron met dezelfde kabels.
Van oververhitting is geen sprake, hij schakelt ook aan als hij pas net aan staat.

Ik heb alle kabels gecontroleerd en erin/eruit gedaan...

Iemand nog tips voor dit probleem? De speakers doen het prima tot een bepaald volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:25
Als er in de bedrading geen kortsluiting zit en het voorheen gewoon goed gewerkt heeft, zou ik het in ieder geval in (een van) de speakers gaan zoeken.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik heb nu het volgende gedaan; de kabels van 1 van de speakers losgehaald en de rest getest.
Dit heb ik bij alle 5 de speakers gedaan.

Het volume kan nu iets harder als er 1tje mist, echter valt hij nu ook na een bepaald volume op de 'protect' stand. Ook als er in een liedje een stukje zit met een hoger volume valt hij uit.

Update; De subwoofer heeft geen effect op het geheel, het is een actieve subwoofer dus ik kan het volume daarvan aanpassen. Hij valt echter niet uit wanneer ik de subwoofer op maximaal zet..

[ Voor 22% gewijzigd door zozamis op 19-02-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 07:52
Stomme vraag misschien... +/- pool ergens omgedraaid? Draadeindes maken slecht contact of kortsluiting?

[ Voor 32% gewijzigd door Flozem op 19-02-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zit je sub met high leven aangesloten? Probeer dan eens zonder sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Impedantie instellingen?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:49

SED

zoiets?
Hi,
Protect is an error code for short and or overload. This will appear once the processor sense a malfunction either on the power supply or on the load (high chance is the output IC). DIY steps are as follow to determine where the fault is : 1. Allow the unit to cool down for an hour. Give proper ventilation and keep away all obstruction from the vent to have a sufficient air flow. 2. Disconnect one at a time the speakers, inputs, from the unit while powering it on.
If the unit back to normal again then you've confirmed that any of the above caused the error code. If #1 is the caused, you have to check also the exhaust fan, clean it as much as possible, replaced if faulty. If #2 is the caused (speaker) check the wire and speakers for short, (input) check the RCA cord for short or replaced if necessary.
If the above simple fix didn't cure the error code, you can try the next steps if you are an electronicsenthusiast. Now after removing the cover, you have to concentrate first on the power supply board. Look for bulged electrolytic capacitor. Leaky capacitor will affect the regulation of the supply and will trigger the error code. Look for dry joints. Check it also in the pre-amplifier stage, main output board where a big heat sink is located. Next disable the output amplifier stage by disconnecting the supply. If the unit come out, make some re-soldering on the board, spot the cold solder and dry joints and then try to connect again. If the error code appear again, high chance that your output IC is faulty but still to be confirmed. Using the disoldering pump and soldering iron pull-out the output IC from the board then try the unit. If the error code disappear, confirmed that your IC is faulty.After trying the abovesteps-by-steps guide and still the symptoms persist this is the time for you to send it to repair shop. Remember that your unit has a lot of parts and only some basic steps have done, leave the expert to troubleshoot the entire unit.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

lol, zou kunnen... maar betalen voor een 'oplossing'? :P

Als het geen kortsluiting is in een van de speakers of kabels (wat je blijkbaar al uitgesloten hebt door alle units onafhankelijk van elkaar aan te sluiten en op hoog volume te testen) dan moet het bijna wel iets in de amp zijn. heb je hem al opengeschroefd?

[ Voor 30% gewijzigd door Wokkels op 19-02-2013 23:44 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wokkels schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:39:
[...]

lol, zou kunnen... maar betalen voor een 'oplossing'? :P
Zó dan :o :+ Zie niet wáár je daar wat moet betalen ...
Okay thank you for the reply. The symptoms you had before indicate that you had either a shorted, or crossed speaker wire connected to the unit, or a blown speaker connected. If you're still using these speakers on another system, then I would reconnect the speakers carefully one at a time- ensuring that no fray strands of wire are touching each other, or the metal on the back o fthe receiver. After each speaker is connected, turn the unit on and turn the volume up to test. If the Auto Protect message does not come up, then proceed to connecting the next speaker. Once you get all of the speakers connected, and the unit stays running, then the issue was in fact a badly connected, loose speaker wire. If the unit still shuts down, and the speakers are known good speakers, then the receiver needs the output transistors replaced inside the unit. These directly drive the loudspeaker outputs on the receiver itself, and one or more of them being shorted (closed circuit), will trigger the error on the display of the receiver, and it will not go off until the problem is repaired. They are not user-replaceable as they are PCB mounted, and thermally coupled to a heatsink. In this case, the unit is in need of service.
Maar 't klinkt in 't geval van TS dus als een short-circuit in één van de speakerkabels.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-02-2013 23:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:44:
[...]
Zó dan :o :+ Zie niet wáár je daar wat moet betalen ...
Onderaan de pagina moet je betalen voor de oplossing van het probleem :)
Maar 't klinkt in 't geval van TS dus als een short-circuit in één van de speakerkabels.
Klopt. En wat ik net zei klopt blijkbaar niet, TS heeft alleen getest met 1 box minder denk ik. Wat wijsheid is is elke speaker(box) onafhankelijk testen. Anders weet je nog niets, zowel over de bekabeling als de drivers.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Hi, ik heb alle kabels gecontroleerd en ze zitten allemaal goed.
Het is ook niet 1 van de bovenstaande problemen, hij gaat namelijk ook al na 1 seconde uit indien het volume te hoog staat...

Ik heb elke speaker steeds apart losgekoppeld en getest maar dit werkt niet, ook zonder sub heb ik het probleem.

Hij gaat dus op protect mode als het volume te hoog wordt, dit kan ook zijn als er opeens een hard stukje in een liedje is.

Bedankt voor alle reacties in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 16:25
Kan ook zijn dat hij te warm wordt misschien? Ik heb zelf de AVR 245 staan en die wil bij echt extreme volumes wel eens zijn kleine fannetje aangooien. Zit die er bij jou ook in en werkt die nog steeds? Die verhitting kan best binnen 1 seconden optreden aangezien de fan bij mij ook altijd maar 2 seconden draait na een harde explosie bijvoorbeeld en daarna weer uit valt.

En de enige keer dat ik hem bij mij in protect heb zien schieten was toen ik half fantoomspanning (48V) op een van de inputs gezet had. Maar dat was na aan/uit ook weer weg.
Kortom: Protect omvat alles met spanningen die niet helemaal kloppen. Niet alleen van de speakers. Maar aangezien hij bij jou alleen in de protect schiet bij hoge volumes kan je er van uit gaan dat het iets na de versterker is wat kortsluit of teveel vermogen vraagt. Maar een input die een te hoge spanning levert zou eventueel ook nog kunnen.

Misschien zijn je speakers niet de 8Ω zoals aangegeven. Speakers met een lagere Ohm waarde zullen je versterker ook bij harde volumes in de protect gooien. Hoe lager de Ohm waarde, hoe groter de stroom die er gaat lopen. En van een te grote stroom zal hij in de protect schieten zoals hierboven al beschreven. Zou wellicht kunnen komen door de ingebouwde filters, of gewoon slechte speakers.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de voeding van je versterker niet helemaal lekker meer is en dat hij te weinig vermogen kan leveren en daardoor in de protect schiet. Zou ouderdom kunnen zijn? Condensatoren die minder worden enzo?

Maar ja, hoe ga je dat nou vinden... Als je een multimeter hebt zou je de speakers allemaal even door kunnen meten inclusief draad en kijken of ze rond de 8Ω zitten nog allemaal. Echter is dat niet helemaal betrouwbaar omdat je multimeter niet in staat is om op bepaalde frequenties te meten, wat behoorlijk wat invloed kan hebben.
Zou ook even alle inputs los koppelen en een andere inputbron proberen (mobieltje ofzo) en dan je versterker los neer te zetten zodat er ook via de behuizingen geen rare spanningen kunnen gaan lopen. En verder, tja.. geen idee? Blijft een lastig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Sleepkever schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:06:
Kan ook zijn dat hij te warm wordt misschien? Ik heb zelf de AVR 245 staan en die wil bij echt extreme volumes wel eens zijn kleine fannetje aangooien. Zit die er bij jou ook in en werkt die nog steeds? Die verhitting kan best binnen 1 seconden optreden aangezien de fan bij mij ook altijd maar 2 seconden draait na een harde explosie bijvoorbeeld en daarna weer uit valt.

En de enige keer dat ik hem bij mij in protect heb zien schieten was toen ik half fantoomspanning (48V) op een van de inputs gezet had. Maar dat was na aan/uit ook weer weg.
Kortom: Protect omvat alles met spanningen die niet helemaal kloppen. Niet alleen van de speakers. Maar aangezien hij bij jou alleen in de protect schiet bij hoge volumes kan je er van uit gaan dat het iets na de versterker is wat kortsluit of teveel vermogen vraagt. Maar een input die een te hoge spanning levert zou eventueel ook nog kunnen.

Misschien zijn je speakers niet de 8Ω zoals aangegeven. Speakers met een lagere Ohm waarde zullen je versterker ook bij harde volumes in de protect gooien. Hoe lager de Ohm waarde, hoe groter de stroom die er gaat lopen. En van een te grote stroom zal hij in de protect schieten zoals hierboven al beschreven. Zou wellicht kunnen komen door de ingebouwde filters, of gewoon slechte speakers.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de voeding van je versterker niet helemaal lekker meer is en dat hij te weinig vermogen kan leveren en daardoor in de protect schiet. Zou ouderdom kunnen zijn? Condensatoren die minder worden enzo?

Maar ja, hoe ga je dat nou vinden... Als je een multimeter hebt zou je de speakers allemaal even door kunnen meten inclusief draad en kijken of ze rond de 8Ω zitten nog allemaal. Echter is dat niet helemaal betrouwbaar omdat je multimeter niet in staat is om op bepaalde frequenties te meten, wat behoorlijk wat invloed kan hebben.
Zou ook even alle inputs los koppelen en een andere inputbron proberen (mobieltje ofzo) en dan je versterker los neer te zetten zodat er ook via de behuizingen geen rare spanningen kunnen gaan lopen. En verder, tja.. geen idee? Blijft een lastig verhaal.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, oververhitting lijkt me echter sterk omdat hij prima 1 uur op -25dB kan staan maar zodra hij naar bijvoorbeeld -30dB wordt gezet valt ie gelijk uit..

Hiervoor hebben de speakers het altijd gedaan en ze zouden het met elkaar prima moeten doen dus het ligt niet aan een verkeerde set..

Ouderdom lijkt me ook sterk, het probleem treedt zich nu namelijk op na het veranderen van de setup..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 11:31
dat is vreemd, -30dB is zachter dan -25dB, dus dan kan het bijna niet gerelateerd zijn aan vermogen, warmte en dus ook kortsluiting of brakke kabels lijkt me. Klopt de impedantie instelling wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
borft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:22:
dat is vreemd, -30dB is zachter dan -25dB, dus dan kan het bijna niet gerelateerd zijn aan vermogen, warmte en dus ook kortsluiting of brakke kabels lijkt me. Klopt de impedantie instelling wel?
Foutje ik bedoel het andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Een reset van de instellingen heeft ook helaas geen effect gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
Wanneer je de luidsprekers eraf haalt en een koptelefoon gebruikt doet hij dan hetzelfde?
Ik heb weinig ervaring met het nieuwe spul maar het klinkt mij in de oren als een verrotte eindtrap.
Hetzelfde had ik jaren geleden met een gewone stereo versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Als ik geen geluid aan had staan kon hij prima naar het maximale volume maar zodra ik het geluid omhoog deed via mijn computer of de receiver zelf viel hij na een bepaald niveau uit...

Maaarrrrr goed nieuws, hij doet het weer :)
Ik heb elke kabel er 1 voor 1 uitgehaald aan de kant van de receiver en elke keer 3 minuten de stekker eruitgehaald en opnieuw getest. Nu kan hij weer naar een extreem hoog volume wat ik toch nooit ga doen haha.

Bedankt voor alle hulp! _/-\o_
Pagina: 1