Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MS Access] Betaalde orders grouperen per maand*

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Graag hierbij volgend probleempje:

Ik heb een bestaande tabel met orders:

Velden:
ID (auto nummering)
paydate (datum)
payed (1 of 0)

Indien de orders betaald zijn wordt in het veld paydate een datum ingevuld en wordt het veld payed = 1

Nu had ik graag een query gemaakt met een overzicht van het aantal betaalde orders per maand:

bvb.:

07/2011 125
08/2011 87
09/2011 177
10/2011 80
11/2011 201
12/2011 235
01/2012 201
02/2012 71
....

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast beste dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 20:32 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Wat heb je zelf al gedaan? Met 1 simpele zoekopdracht kwam ik al hier op wat volgens mij een redelijk antwoord geeft op je vraag?

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor de tip ... probleem is opgelost!!!

• Rotterdammertje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03-2023
Wellicht leuk voor het nageslacht als je ook even vertelt hoe je het hebt opgelost.

main = putStr (q ++ show q); q = "main = putStr (q ++ show q); q = "

Verwijderd

Topicstarter
Rotterdammertje schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:39:
Wellicht leuk voor het nageslacht als je ook even vertelt hoe je het hebt opgelost.
U vraagt ... wij draaien :)

SQL:
1
2
3
4
SELECT Count(orders.id_order) AS Aantal, Year(paydate) AS Expr1, Month(paydate) AS Expr2
FROM webshop_orders
WHERE webshop_orders.payed =  1
GROUP BY Year(paydate), Month(paydate)

Code kan je tussen [code=sql][/]/ tags plaatsen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 20-02-2013 18:13 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgende keer wel iets meer zelfinzet tonen, dan kunnen we je makkelijker en nog sneller helpen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:12:
Volgende keer wel iets meer zelfinzet tonen, dan kunnen we je makkelijker en nog sneller helpen ;)
Beste moderator,

Met alle respect maar jij hoeft mij de les niet te spellen.
Het is betreurenswaardig om zulke reacties te moeten lezen bij mijn eerste probleempje.

Ik heb hier een vraag gesteld en men heeft me geholpen, simpel toch.
Als dit hier de sfeer op jullie forum is, wel dan mag je gerust mijn account sluiten, dan ga ik wel ergens anders hulp vragen.

Uw reactie getuigt van weinig verdraagzaamheid.

Och nog dit ...

Ik begrijp je boodschap niet echt ...
Had ik wat meer zelfinzet getoond had ik misschien de oplossing zelf gevonden en had ik geen reden om mijn vraag te stellen. Hoe zouden jullie me dan nog sneller kunnen helpen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 20:15 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij niet vertelt wat je zelf al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen, dan kunnen wij je niet fatsoenlijk helpen. Voor hetzelfde geld zijn de eerste 10 replies allemaal oplossingen die je al geprobeerd hebt en daarmee verspillen we zowel onze tijd als de jouwe.

Daarnaast: "Ik heb hier een vraag gesteld en men heeft me geholpen, simpel toch." Nee, zo simpel is het niet. Wij houden hier op GoT graag een bepaald niveau hoog zodat mensen niet continu simpele vraagjes moeten beantwoorden die met een paar minuten Googlen ook opgelost zijn. Vergeet niet dat wij hier ook allemaal voor onze lol zitten en hoewel we graag helpen is het erg frustrerend als je ogenschijnlijk méér moeite in de oplossing van een probleem stopt dan de topicstarter zelf. ;) Lees daarom De Quickstart een keer door. Zelfs als je inderdaad de daad bij het woord voegt en niks meer met GoT te maken wil hebben is dat nog een zinnig document om door te lezen omdat het je helpt bij het stellen van zinnige vragen.

Tenslotte: we hebben geen enkele moeite met kritiek maar het zou fijn zijn als je die op de juiste plek uit. In je eigen topic reageren op moderaties brengt alleen je topic van de rails af. Als je graag wil klagen dan kan dat via DM aan de moderator in kwestie of als je het graag publiek wil bespreken: door een bericht te plaatsen in Feedback op moderatie binnen de Devschuur.

PS: "Met alle respect maar jij hoeft mij de les niet te spellen." Wat dacht je dan dat een moderator anders doet? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:13:
Als je graag wil klagen dan ...
Wie is er hier gestart met klagen, ik alvast niet. Jullie beginnen me vanaf de eerste post aan te vallen en zijn dan verwonderd dat ik reageer, normaal toch?

En, heb ik je verplicht om moderator te worden, nee toch, dus ga ergens anders je gal uitspuwen.

Ik hou het alvast voor bekeken op dit forum. Op die manier leden werven? Jullie zijn goed bezig zou ik zeggen. Voor wat mij betreft, tot nooit meer. :(

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou ook zo uitvallen tegen de mensen die de moeite nemen om je te helpen. :Y Maar goed, zie maar. :w

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.