Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:41
Hallo beste mensen!

Wij zijn thuis geïnteresseerd in een alles-in-een pakket van kpn, alleen is ons één ding niet duidelijk: Hoeveel snelheid verliezen wij nou voor ITV?

Wij hebben op dit moment, als ik het modem naast het ISRA-punt zet, maximaal 14,5 Mbit snelheid. Ik weet dat er wat bandbreedte gereserveerd wordt voor IP-bellen (ongeveer 2 Mbit), maar hoeveel er gereserveerd wordt voor ITV is mij niet helemaal duidelijk. Een HD-stream kost ongeveer 8Mbit en een SD ongeveer 4Mbit, maar gaat dit er dus voor altijd van onze internetsnelheid af (dus dan hou ik maar 0,5 Mbit over), of wordt het pas gereserveerd als de ontvangers aanstaan? In dat laatste geval is het acceptabel dat het internet trager is als de tv aan staat, maar als dat niet zo is, dan gaat het natuurlijk allemaal niet door. Alle KPN-medewerkers vertellen mij allemaal iets anders.

Heeft iemand hier in de praktijk ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

-

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-02-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:17
TS heeft xDSL, geen glasvezel abonnement. nvm

Telefonie & de IPTV bandbreedte gaan pas van de totale snelheid af als ze gebruikt worden. Telefonie is max 0.1Mbit overigens

[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 19-02-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:39
De bandbreedte van iTV wordt pas gereserveerd als je de iTV apparaten inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:41
Allemaal bedankt!

Jullie meten allemaal dus daadwerkelijk een lagere snelheid als de tv aan staat, en een hogere snelheid als jullie de STB's uit hebben staan? Sorry voor het dubbel vragen, maar dit is toch erg belangrijk voor ons, omdat we net speciaal een nieuwe lijn hebben laten leggen zodat we sneller internet konden (we hadden eerst 1Mbit op een brakke kabel), en als we bijna gelijk weer op 1 a 2 Mbit zitten zou dat natuurlijk flink balen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:47

Speedmaster

Make my day...

Spuit 11

[ Voor 93% gewijzigd door Speedmaster op 19-02-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski