Ten einde raad; geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• peanuthead95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05-2024
Om meteen het probleem voor te schotelen: ik krijg geen beeld. Beter gezegd: ik krijg geen beeld, wat ik ook doe.

Ik heb een oude pc van een vriend van me overgenomen, de voeding was alleen kapot. Ik dus een voeding gehaald (MS-Tech, niet het beste maargoed, moest iets proberen). Alles in elkaar gesleuteld, fans draaide, maar kreeg echter geen beeld.
Ok, misschien ligt het aan de voeding. Netjes geruild en een voeding van een vriend van me geprobeerd: hetzelfde probleem.

Ander mobo met dezelfde processor en ander RAM: hetzelfde probleem
Tweede ander mobo met een andere processor en 2 typen RAM (de oude en de ''andere''): hetzelfde probleem

Misschien ligt het dus aan de GPU, maar hoe kan het in hemelsnaam dat ik bij 3 verschillende mobo's ook geen beeld krijg via de onboard chip?
Sta nu op het punt het hele zooitje in de container te flikkeren.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Echt werkelijk alles aangesloten, toevallig geen Videokaartje liggen? En daar mee proberen? Voor 25 euro heb je een goedkope!

Johann Sebastian Bach

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 09:58

martjah

Appel

Kabel kapot? monitor kapot ?

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-02 22:58
Waarschijnlijk een domme vraag, maar de monitor werkt wel gewoon?

• peanuthead95
Nivida_intel schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:40:
Echt werkelijk alles aangesloten, toevallig geen Videokaartje liggen? En daar mee proberen? Voor 25 euro heb je een goedkope!
Alles is aangesloten. Heb helaas geen tweede PCI-e kaartje in de buurt liggen.. Zou straks eventueel eentje van een vriend van me kunnen proberen maar persoonlijk zie ik het somber in.
triesvan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:42:
Waarschijnlijk een domme vraag, maar de monitor werkt wel gewoon?
Kabels lijkt me sterk, ik heb namelijk een VGA kabel geprobeerd en een HDMI kabel waarvan ik zeker weet dat deze werkt. Ook heb ik de onboard VGA ports geprobeerd, de GPU VGA port en HDMI port..

Heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt. De kans bestaat natuurlijk dat er meedere dingen kapot zijn.. Maar die is wel héél erg klein. 3 mobo's of 2 processors kapot? Wat zijn de kansen daar nou van?

[ Voor 9% gewijzigd door peanuthead95 op 19-02-2013 18:46 ]

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:24

ricardo246

Life's what you make it!

peanuthead95 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:45:
[...]

Alles is aangesloten. Heb helaas geen tweede PCI-e kaartje in de buurt liggen.. Zou straks eventueel eentje van een vriend van me kunnen proberen maar persoonlijk zie ik het somber in.

[...]

[...]

Kabels lijkt me sterk, ik heb namelijk een VGA kabel geprobeerd en een HDMI kabel waarvan ik zeker weet dat deze werkt. Ook heb ik de onboard VGA ports geprobeerd, de GPU VGA port en HDMI port..

Heb werkelijk nog nooit zoiets meegemaakt. De kans bestaat natuurlijk dat er meedere dingen kapot zijn.. Maar die is wel héél erg klein. 3 mobo's of 2 processors kapot? Wat zijn de kansen daar nou van?
Maar werkt je monitor wel op een andere, werkende, pc?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:47

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heb je de monitor al ergens anders op aan gesloten? Misschien is die tijdens het transport kapot gegaan.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02 10:12

Ultrapc

Anyone steak?

En de monitor? Doet die het zeker?

Succes!
Edit:
Ooit, ooit word ik nog eens kampioen in te laat posten :)

[ Voor 42% gewijzigd door Ultrapc op 19-02-2013 19:04 ]

Allround.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 16:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Op het moment je de onboard gpus test, heb je dan in het bios gekeken of ze wel enabled staan, kan ook nog een oorzaak zijn...?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Ik zou ook eens een andere monitor proberen, en desnoods ook een oud pci videokaartje. Maar als ik het zo lees denk ik toch echt dat het aan de monitor ligt, als je op verschillende mobo's en onboard geen beeld krijgt.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Welke videokaart heb je en welke voeding heb je gekocht?

Iets meer specs van je systeem zal handig zijn..

• peanuthead95
Ircghost schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:02:
Heb je de monitor al ergens anders op aan gesloten? Misschien is die tijdens het transport kapot gegaan.
Ultrapc schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03:
En de monitor? Doet die het zeker?

Succes!
Edit:
Ooit, ooit word ik nog eens kampioen in te laat posten :)
Deze werkt gewoon zodra ik mijn PS3 erin plug of andere hdmi apparaten.
sain onez schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:44:
Op het moment je de onboard gpus test, heb je dan in het bios gekeken of ze wel enabled staan, kan ook nog een oorzaak zijn...?
Dat is mogelijk, maar dat gaat moeilijk als ik niet in de bios kan geraken zonder beeld..
Ben1985 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:45:
Ik zou ook eens een andere monitor proberen, en desnoods ook een oud pci videokaartje. Maar als ik het zo lees denk ik toch echt dat het aan de monitor ligt, als je op verschillende mobo's en onboard geen beeld krijgt.
Ik heb er twee staan, maar ik zal dan toch maar een oud beeldbuisje moeten gaan proberen van het weekend..
stimmits schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:
Welke videokaart heb je en welke voeding heb je gekocht?

Iets meer specs van je systeem zal handig zijn..
Zal zo even naar alle specs kijken. Ik weet nu dat ik op een oud SLI moederbordje zit van Asus met een AMD dualcore (athlon?) socket met een Geforce 8600 GT videokaart en/of een Geforce 220 nog wat..

De 8600 heb ik overigens net geprobeerd, ook geen beeld. Begin er moedeloos van te worden nu om eerlijk te zijn.

• stimmits
Heb je een speakertje op je moederbord?

Meestal zo'n plugstekkertje:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20r5u6q.jpg

.. maar kan ook vast op je moederbord zitten (herken je het ronde uiteinde wel).

Deze zal je pieptonen geven in een bepaald patroon waaraan je wellicht een (harware)fout kan herkennen. Deze piep-patronen kan je wel op de website van Asus of in je mobo handleiding vinden.

Ben je er ook zeker van dat je je voeding correct hebt aangesloten? Deze plug wordt nogal eens vergeten dichtbij je CPU socket:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ur8dgw.jpg

... dit hoeft niet per se een 4pins plug zijn, kan ook 8 pins zijn.

Als je deze niet aansluit krijgt je CPU geen stroom en kan je PC ook niet opstarten. (Zwart beeld)

[ Voor 10% gewijzigd door stimmits op 22-02-2013 10:56 ]

• peanuthead95
stimmits schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:54:
Heb je een speakertje op je moederbord?

Meestal zo'n plugstekkertje:
[afbeelding]

.. maar kan ook vast op je moederbord zitten (herken je het ronde uiteinde wel).

Deze zal je pieptonen geven in een bepaald patroon waaraan je wellicht een (harware)fout kan herkennen. Deze piep-patronen kan je wel op de website van Asus of in je mobo handleiding vinden.

Ben je er ook zeker van dat je je voeding correct hebt aangesloten? Deze plug wordt nogal eens vergeten dichtbij je CPU socket:

[afbeelding]

... dit hoeft niet per se een 4pins plug zijn, kan ook 8 pins zijn.

Als je deze niet aansluit krijgt je CPU geen stroom en kan je PC ook niet opstarten. (Zwart beeld)
Kan me herinneren dat ik ergens zo'n speakertje heb slingeren. Hoor nu geen piepjes, bij de andere 2 mobo's ook niet. Geloof dan ook niet dat er een onboard speakertje op zit.

Uiteraard ben ik de 4pins aansluiting niet vergeten, zo'n noob ben ik dan ook weer net niet :P

• stimmits
peanuthead95 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:53:
[...]

Kan me herinneren dat ik ergens zo'n speakertje heb slingeren. Hoor nu geen piepjes, bij de andere 2 mobo's ook niet. Geloof dan ook niet dat er een onboard speakertje op zit.

Uiteraard ben ik de 4pins aansluiting niet vergeten, zo'n noob ben ik dan ook weer net niet :P
Was m'n veronderstelling ook niet ;) gebeurd gewoon erg vaak.

Speakertje kan echt superhandig zijn voor zoiets als dit. Heb hierdoor vaker kapotte componenten kunnen vinden (vaak RAM geheugen).

Laat maar even weten of het werkt :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:58

Quad

Doof

Begin eens met de totale specs op te geven. Ik denk dat geen enkele glazenbol van de tweakers hier werkt. ;)

my guess : Kortsluiting

[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 22-02-2013 14:01 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:12

franssie

Save the albatross

My guess - losse ram modules.

Maar zonder specs blijft het idd kristalwerk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
sain onez schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:44:
Dude, ben je serieus? Hoe moet je in je bios komen zonder beeld...

Jaja, dat soort afbeeldingen kunnen ook achterwege worden gelaten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 23-02-2013 12:54 ]

Soundcloud

Pagina: 1