Advies over vervanging oude autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe auto. Het is een Renault Megane Berline met bouwjaar 2000. Hier zit een oude autoradio in (Philips RC228). Deze wil ik graag vervangen naar een moderner model, zodat ik in ieder geval mijn iPhone 5 erop kan aansluiten (m.b.v. bluetooth/AUX).

Mijn wensen voor de nieuwe autoradio zijn:

- Aansluiting op m'n iPhone (bluetooth/AUX)
- Displaytje met radio-text
- Volumeregeling middels een draaiknop

Voor de rest maakt het mij niet heel veel uit welk merk het is of welke media er in kan (USB/CD/Cassette).
Nou heb ik rond zitten speuren op marktplaats en wat autoradio sites, maar ik kom er niet goed achter welk model ik moet kiezen die bij mij in de auto past. Ik heb niet veel verstand van autoradio's, dus termen die voorbij vliegen als ISO aansluitingen en 4x50v zeggen me niet zoveel. Ik vond bijvoorbeeld de Sony CDX-GT430U, maar daar zit aan de achterkant een andere aansluiting.

De aansluitingen in de auto zijn een antenne en een 10-pin kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2nlbw9c.jpg

Concreet is dus mijn vraag eigenlijk: Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een autoradio?

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Thermometer op 19-02-2013 17:32 . Reden: Plaatje resizen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Als je die kabels wat verder naar voren trekt, zitten er dan nog andere stekkerblokken? Zo ja, grote kans dat dat ISO blokken zijn, die passen op eigenlijk elke autoradio.

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/ISO-STANDARD_1.JPG

Die tienpins ging zeker direct die Philips radio in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 11:49
Ga daar maar wel van uit, megane I heeft gewoon ISO aansluiting.
Voor de aansturing van display + stuurbediening heb je een interface nodig, pioneer, alpine en sony leveren een voor renault geschikte interface voor bepaalde modellen van hun radio's. Dit hoeven geen hele dure radios te zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:32:
Als je die kabels wat verder naar voren trekt, zitten er dan nog andere stekkerblokken? Zo ja, grote kans dat dat ISO blokken zijn, die passen op eigenlijk elke autoradio.

Deze:
[afbeelding]

Die tienpins ging zeker direct die Philips radio in?
Ja, volgens mij zitten er dan inderdaad ISO blokken. Kan je dat hieruit opmaken?:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2q36wpc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/nxq0jp.jpg
melcon schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:20:
Ga daar maar wel van uit, megane I heeft gewoon ISO aansluiting.
Voor de aansturing van display + stuurbediening heb je een interface nodig, pioneer, alpine en sony leveren een voor renault geschikte interface voor bepaalde modellen van hun radio's. Dit hoeven geen hele dure radios te zijn overigens.
Mooizo, dat klinkt goed. Voor een aansluiting als deze, moet ik dan beide ISO stekkers erin steken? Of wordt er dan een verloopstukje van ISO-->Radio geleverd?

Bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Dat zijn inderdaad de juiste iso-blokken. Op je onderste foto, daar zitten ze nog in die verloop voor je Philips radio, eruit halen en dan kan het straks zo in die nieuwe.

Bij de Sony radio zit zo'n kabel als links op die foto waar je naar linkt, alleen dan met iso-blokken op het eind. Kan maar op 1 manier, kan haast niet fout gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Lucky-Shirt op 19-02-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Topicstarter
Lucky-Shirt schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:46:
Dat zijn inderdaad de juiste iso-blokken. Op je onderste foto, daar zitten ze nog in die verloop voor je Philips radio, eruit halen en dan kan het straks zo in die nieuwe.

Bij de Sony radio zit zo'n kabel als links op die foto waar je naar linkt, alleen dan met iso-blokken op het eind. Kan maar op 1 manier, kan haast niet fout gaan.
Ah super, bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Metalen framepje ook nog even verwijderen... zit als het goed is met enkele lipjes vast, terugbuigen en je trekt dat ding er zo uit. Bij je nieuwe radio zit weer een nieuw frame.

Heb zelf een Alpine CDE-133BT oid, werkt goed, draaivolumeknop, slikt usb, cd, ipod/phone zowel via kabel als bluetooth en je kan er handsfree mee bellen. Enige wat ie helaas nie kan is AAC van stick spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik heb in mijn auto, met dezelfde ISO stekkers een Lenco radio, de goedkoopste die ik kon vinden, 4 tientjes ofzo. USB, SD/HC slot en radio, werkt perfect :)

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 19-02-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:25
Dan mag je van geluk spreken, de Lenco's die ik heb ingebouwd werden binnen de kortste keren omgeruild voor echte merken. Die zooi ligt niet voor niks alleen bij de Kijkshop in de vitrines :X

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1