Toon posts:

kabeltje met 2,5 mm mini jack stekkertjes gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil als rearspeakers voor mijn nieuwe geluidskaart Philips mms240 speakers kopen, maar ik wil deze verder uit elkaar plaatsen dan het kabeltje wat de twee speakers verbind. Ik ben dus opzoek naar een kabetje met 2 male of aan de ene kant een male en de andere kant een female 2,5mm mini jack plug.

De lengte moet zo'n 8 meter zijn. Een normale mini jack aansluiting is 3,5mm en die zijn volop verkrijgbaar, maar deze maat kan ik nergens vinden. Weet iemand waar ik zo'n kabeltje (eventueel de onderdelen) kan kopen?

Verwijderd

gewoon zelf zolderen, is niet moeilijk :)

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik denk dat de betere electronica-boer vast wel zo'n 2,5 mm plugje heeft

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik heb ook nog nooit van dit formaat gehoord eigenlijk. Ik dacht zelfs eerst dat je een typefout had gemaakt :P.

Ik denk dat je het meeste kans hebt als je Display oid probeert.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 03:22 schreef Jag het volgende:Display oid
Zegt me niks, is dit een winkel of zo?
Zelf solderen heb ik in het verleden niet zulke goede ervaring mee gehad met 3.5mm pluggen. Het blijft (ook als je het goed doet) toch storingsgevoeligger dan een kabel met gegoten stekkers. Mocht er nergens zo'n kabel te krijgen zijn dan moet ik idd maar langs de electronica boer gaan en het zelf maken. Het gaat trouwens om een mono kabel die het signaal van de rechter speaker met de versterker door geeft aan de linker speaker.

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 04:12 schreef Raampie het volgende:

[..]

Zegt me niks, is dit een winkel of zo?
Zelf solderen heb ik in het verleden niet zulke goede ervaring mee gehad met 3.5mm pluggen. Het blijft (ook als je het goed doet) toch storingsgevoeligger dan een kabel met gegoten stekkers. Mocht er nergens zo'n kabel te krijgen zijn dan moet ik idd maar langs de electronica boer gaan en het zelf maken. Het gaat trouwens om een mono kabel die het signaal van de rechter speaker met de versterker door geeft aan de linker speaker.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het klote solderen is. Maaruh, "gegoten" kabels zijn volgens mij ook gewoon gesoldeerd, alleen dan machinaal. Tenminste, ik zie niet in hoe ze het anders zouden moeten doen.

Display is idd een winkel, hier zitten ze.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de url, ik zal zo even kijken. (net gedaan maar is helaas niet een link naar hun site. Ik bel volgende week wel even)

Je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat gegoten stekkers ook gesoldeerd zijn. Maar ik heb inmiddels ervaren dat deze langer heel blijven en minder storings gevoellig zijn. Voor een deel komt dit doordat de buitenkant van de stekker aan de kabel vast zit (ik noem dit gegoten) en daardoor een steviger geheel vormt. Vandaar dat ik hier een voorkeur voor heb. :)

• Jag

Jag

Kabels solderen is ook niet mijn hobby, maar voor het probleem wat jij noemde is toch wel een hele goede oplossing: trekontlasting. Bij een goede connector is de trekontlasting toch wel zo goed dat je echt niet snel last krijgt van los getrokken aders. Zeker niet als je de kabel thuis gebruikt. Tenminste, ik slinger niet aan mijn audiokabels door mijn kamer :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 04:33 schreef Jag het volgende:
Kabels solderen is ook niet mijn hobby, maar voor het probleem wat jij noemde is toch wel een hele goede oplossing: trekontlasting.
Ik neem aan dat je zo'n klemmetje wat je om de kabel moet buigen bedoel, dat in de stekker zit. Ik wil de kabels trouwens weg werken in een kabelgoot. Dat geeft minder rotzooi en zorgt er idd voor dat ze met rust gelaten worden.

Voor dat slingeren gebruik ik altijd mijn electriciteit kabels. Dat geeft meer vuurwerk als ze kapot gaan. ;)

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 04:39 schreef Raampie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zo'n klemmetje wat je om de kabel moet buigen bedoel, dat in de stekker zit. Ik wil de kabels trouwens weg werken in een kabelgoot. Dat geeft minder rotzooi en zorgt er idd voor dat ze met rust gelaten worden.

Voor dat slingeren gebruik ik altijd mijn electriciteit kabels. Dat geeft meer vuurwerk als ze kapot gaan. ;)
Ja, dat moet je eens proberen: de nul en de fase met 230V op de fase verbinden. Dat heb ik ooit eens gedaan, en ik keek er precies in (even voor de duidelijkheid: op het moment van de vonk is het precies donker omdat je kortsluiting maakt). Dat geeft echt een hele mooie en vooral grote blauwe vonk die je een uur later nog kan bewonderen aangezien die in je netvlies gebrand zit.

O ja, een trekontlasting is zo'n plastic klemmetje dat zich op de kabel klemt als je de connector "dichtdraait". En nog een tip voor het solderen. Dat doe je geheid fout als je voor het eerste een kabel soldeert: zo'n jack plug bestaat uit drie delen: de geleider die je in de aansluiting steekt en waaraan je de kabels vastsoldeert, de trekontlasting en de "achterkant" waar je de aders mee isoleert door het geheel af te sluiten. Die laatste moet je niet vergeten om eerst op de kabel te schuiven voordat je begint met de aders vastsolderen! Anders kan je het een keer over doen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips ik zal volgende week eens kijken of ik de onderdelen bij elkaar kan krijgen.

Of topic: Oja, een vriend van mij heeft eens een kabel door geknipt waar een 380volt buitenlamp op aangesloten was. Omdat de lamp uit was wisten we niet dat er nog stroom op stond. |:( Dat was een flinke lichtflits in het donker. 8-) Hij wilde het eerst met een tang zonder isolatie om de handgrepen doen, maar hij vond hij een betere tang die dat (achteraf gelukkig voor hem) wel had. Ik ben zelden zo hard geschrokken als toen.
Pagina: 1