Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45
Ik ga binnenkort stage lopen.

Ik werk zelf ook, en over mijn salaris wordt loonheffingskorting verrekend. Hoeveel belasting ben ik dan kwijt over het bedrag wat ik bij mijn stage ga krijgen? Ik heb het opgezocht bij http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto, en daar kom ik uit dat er ruim vanaf gaat, dat lijkt mij wel erg veel?

Alvast bedankt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 09-05-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dat hangt helemaal af van hoeveel je met je "normale" werk verdiend...
als dat een bijbaantje is, kun je waarschijnlijk gewoon een J-formulier invullen en krijg je nog wat terug aan het eind van het jaar ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier staat de informatie die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
P.O. Box schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:28:
dat hangt helemaal af van hoeveel je met je "normale" werk verdiend...
als dat een bijbaantje is, kun je waarschijnlijk gewoon een J-formulier invullen en krijg je nog wat terug aan het eind van het jaar ook...

[ Voor 26% gewijzigd door J0ey op 09-05-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Je kunt het aangifteprogramma gebruiken om een schatting te krijgen. Handmatig uitrekenen kan ook.

Je kunt ook op je salarisstrook kijken wat het bijzondere tarief is. Tegen dat percentage wordt het meerere belast ervan uitgaande dat je door meerverdiensten niet net boven de heffingskorting of schaalgrens uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Seraphin

Meep?

J0ey schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:34:
[...]

Das inderdaad gewoon een bijbaantje van 1 dag in de week, dus dat is niet super veel. Ik vraag me alleen af hoeveel ik kwijt ben aan belasting, want als dat ruim 50 euro per maand is blijft er vrij weinig van die vergoeding over. :-(
Het klopt (helaas) dat jouw stagebedrijf ruim 50 euro inhoudt op je stagevergoeding. Het goede nieuws; volgend jaar kun je de te veel betaalde belasting terug krijgen. (Vroeger ging dat met een T-j biljet... geen idee hoe dat tegenwoordig heet, omg ik word oud :P )

[edit]
Ietsje meer toelichting; jouw stagebedrijf houdt relatief veel loonheffing in, omdat je bijbaantje je heffingskortingen al verrekend. Als je nu echter gaat rekenen (totaal verdiende salaris van al je bijbaantjes / stages bij elkaar), is de kans daardoor groot dat je per saldo nu te veel belasing hebt "voorgeschoten". Dat teveel betaalde voorschot kun je dus terugvragen, maar dan dus (pas) bij je belastingaangifte over 2013.

[ Voor 25% gewijzigd door Seraphin op 19-02-2013 17:24 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

franssie

Save the albatross

tegenwoordig wordt het gewoon meegenomen in je belasting aangifte en krijg je het een jaar later terug. ZZelf uitrekenen kan oko en dan kan je een voorlopige teruggaaf aanvragen, al is dat niet heel veel en als je fout rekent moet je het alsnog terugbetalen.
Je tweede werkgever kan niet inschatten hoeveel jij al verdient en houdt dus de maximale belastingdruk in om geen gedoe te krijgen met de belastingdienst.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt voor de uitgebreide reacties! :) Ik snap 'm nu, dus ik kan aan het einde van het jaar weer een deel van de betaalde belasting terug krijgen. Dan komt het wel goed, ik vond het namelijk wel heel veel geld vandaar dat ik het even navroeg. :P
Pagina: 1