Verdwenen uit Google na veel extra inkomende links

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn website, die zo'n tien jaar oud is, heeft nagenoeg al die tijd voor diverse prominente keywords op pagina één gestaan in Google. Ook in andere regio's e.d. Sinds een half jaar geleden is dit gaan zakken, langzaam naar de onderkant van pagina één tot lang aan de bovenkant van pagina twee. In november zakte het weg tot pagina drie.

Dat was op zich logisch, door drukte had ik mijn website al tijden niet geupdate, daarnaast had ik al twee jaar nauwelijks aan linkbuilding gedaan. Tijd voor actie dus.

In december heb ik mijn complete website vernieuwd. Ik heb er wel op gelet dat de content en de paginanamen gelijk bleven. Dit heb ik vier jaar eerder ook gedaan en dat bracht mij destijds van pagina twee weer terug naar pagina één. Ditmaal steeg ik stapje voor stapje, van inmiddels pagina vier tot de eerste positie op pagina drie.

Dit stijgen was volgens mij nog niet voorbij, maar om het wat kracht bij te zetten, ben ik weer gaan linkbuilden. Over de jaren heb ik wat goede connecties gekregen met een aantal sites en heb op die manier in een paar dagen tijd zo'n 40 waardevolle, gerelateerde, do follow links gekregen van sites met PR 2 tot PR 7. Soms op de frontpage, soms in een directory soms op een eigen losse pagina uit het menu. De meeste sites waren overigens Engelstalig ipv Nederlands (de taal van mijn eigen site).
Daarnaast heb ik mijn site aangemeld bij een aantal algemene directories en is mijn site door vrienden e.d. vol op verspreid en geliked via oa Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Dribbble, Behance, etc. etc.

Ik verwachtte dus een flinke stijging, echter, ik verdween gewoon compleet uit de resultaten. Op alle keywords en samenstellingen van keywords waar ik voorheen hoog stond, was ik nu compleet onvindbaar. Alleen wanneer je zoekt op de unieke naam van de site, vind je mij terug. Verder op geen enkele andere wijze. Tevens is de aanklikbare link in Google gewijzigd, terwijl de title dat niet is.

Mijn PR staat nog steeds op 5, dat heeft het al jaren gestaan. Ik ben dus niet gebanned of iets dergelijks.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb hier op gegoogled en de een is gewoon compleet verdwenen en de ander komt na een paar weken weer terug op pagina 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Wie weet heb je per ongeluk een erg rigoreuze disallow in je robots.txt gezet (eerste plek waar ik zou kijken) of in je meta-robots een noindex gezet. Kan van alles zijn. Bij zoiets altijd eerst kijken wat Google Webmaster Tools voor hints geeft.

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Bedoel je dat Google een andere titel laat zien dan de <title> van je pagina? Dat zou kunnen duiden op een indexatie probleem. Daarbij is het niet heel handig om links te verzamelen vanuit een andere taal op niet gerelateerde websites. Daar heeft Google net een aantal detecties voor in het algoritme geplaatst (pinguin update).

Kun je ook aangeven om welke site + zoekwoorden het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Boelie-Boelie Robots e.d. staat goed. Ik ga Webmaster Tools bekijken, bedankt voor de tip! Webmastertools heeft meer data nodig voor de meeste acties, dus dat moet ik even afwachten. Wel zie ik dat mijn link in november nog 2500 keer per dag werd bekeken in de zoekresultaten en nu een factor 1000 minder.

@André Klopt een andere titel dan <title>. Overigens zijn de links wél gerelateerd, zeer sterk zelfs en van waardevolle bekende bronnen. De taal van de meeste sites is in het Engels, maar het lijkt mij vrij stug dat je hiervoor gestraft wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ic3j schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:59:
Mijn website, die zo'n tien jaar oud is, heeft nagenoeg al die tijd voor diverse prominente keywords op pagina één gestaan in Google. Ook in andere regio's e.d. Sinds een half jaar geleden is dit gaan zakken, langzaam naar de onderkant van pagina één tot lang aan de bovenkant van pagina twee. In november zakte het weg tot pagina drie.

Dat was op zich logisch, door drukte had ik mijn website al tijden niet geupdate, daarnaast had ik al twee jaar nauwelijks aan linkbuilding gedaan. Tijd voor actie dus.

In december heb ik mijn complete website vernieuwd. Ik heb er wel op gelet dat de content en de paginanamen gelijk bleven. Dit heb ik vier jaar eerder ook gedaan en dat bracht mij destijds van pagina twee weer terug naar pagina één. Ditmaal steeg ik stapje voor stapje, van inmiddels pagina vier tot de eerste positie op pagina drie.

Dit stijgen was volgens mij nog niet voorbij, maar om het wat kracht bij te zetten, ben ik weer gaan linkbuilden. Over de jaren heb ik wat goede connecties gekregen met een aantal sites en heb op die manier in een paar dagen tijd zo'n 40 waardevolle, gerelateerde, do follow links gekregen van sites met PR 2 tot PR 7. Soms op de frontpage, soms in een directory soms op een eigen losse pagina uit het menu. De meeste sites waren overigens Engelstalig ipv Nederlands (de taal van mijn eigen site).
Daarnaast heb ik mijn site aangemeld bij een aantal algemene directories en is mijn site door vrienden e.d. vol op verspreid en geliked via oa Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube, Dribbble, Behance, etc. etc.

Ik verwachtte dus een flinke stijging, echter, ik verdween gewoon compleet uit de resultaten. Op alle keywords en samenstellingen van keywords waar ik voorheen hoog stond, was ik nu compleet onvindbaar. Alleen wanneer je zoekt op de unieke naam van de site, vind je mij terug. Verder op geen enkele andere wijze. Tevens is de aanklikbare link in Google gewijzigd, terwijl de title dat niet is.

Mijn PR staat nog steeds op 5, dat heeft het al jaren gestaan. Ik ben dus niet gebanned of iets dergelijks.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb hier op gegoogled en de een is gewoon compleet verdwenen en de ander komt na een paar weken weer terug op pagina 1.
vanaf vetgedrukt (hierboven) begon het probleem naar mijn mening )
'ongewoon' aantal links vanaf niet-nederlandstalige sites is dan ook een van de triggers geweest imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHatSEO
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2021

WhiteHatSEO

WhiteHat Only.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 02:34:
[...]

vanaf vetgedrukt (hierboven) begon het probleem naar mijn mening )
'ongewoon' aantal links vanaf niet-nederlandstalige sites is dan ook een van de triggers geweest imo
Helemaal gelijk! Google kijkt ook naar het onnatuurlijke linkbuilding gedrag, niet direct natuurlijk maar het valt wel op als je 2 jaar geen linkbuilding hebt gedaan en dan ineens volgas links erbij gaat krijgen, zeker als je PR7 erbij krijgt dan is Google daar niet super blij mee, zeker buitenlandse en onrelevante links zullen je ranking naar beneden hebben geholpen, penguin 2.0 heeft hier waarschijnlijk ook bij geholpen, als je whitehat had gedaan was dit waarschijnlijk niet gebeurd *snip* En klanten werven, noch mail me/DM me", is hier de gewenst op 't forum.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 11-06-2013 11:03 ]

http://heinosoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 17:56

PowerFlower

être diable et jouer fleur

WhiteHatSEO schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:52:
als je whitehat had gedaan was dit waarschijnlijk niet gebeurd
Dit wordt wel een beetje merkwaardige verhaspeling van de term "white-hat" ;) TS heeft voor zover ik kan zien zijn best gedaan het volgens de regels te doen, en daarbij wat over het hoofd gezien (dat recentelijk veranderd is). Daar is niets black-hat aan imho dus "je had whitehat moeten doen" is dan niet heel erg behulpzaam ;) Heb je meer details over wat je bedoelt?

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 11-06-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHatSEO
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2021

WhiteHatSEO

WhiteHat Only.

Denk dat ik meer bedoelde dat hij bepaalde richtlijnen misschien niet gevolgd heeft, tenzij hij die PR 2 tot PR7 links gewoon op goede content websites in NL heeft gekregen is het vaag dat hij daalt in de ranking, maar als je 2 jaar niks aan linkbuilding hebt gedaan en je komt met PR 5,6 en 7 links aan dan kan dit negatief zijn voor de ranking lijkt me. Dus niet blackhat, bedoelde eigenlijk meer dingen die Google mogelijk niet leuk vind.

[ Voor 4% gewijzigd door WhiteHatSEO op 12-06-2013 09:19 ]

http://heinosoft.nl

Pagina: 1