Geselecteerde tekst kopiëert automatisch naar klembord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik werk geregeld op CentOS met Gnome 2, via een VNC sessie. Binnen deze sessie heb ik bv. Matlab draaien, doorgaans op een andere machine die via X-forwarding op de display van mijn VNC sessie binnenkomt.

Nu merk ik dat, telkens wanneer ik tekst selecteer, deze automatisch op het klembord terecht komt. Dat vind ik erg irritant, omdat ik meestal een stuk tekst selecteer, Ctrl+C intyp (werkt gewoon), en dan het ergens overheen wil plakken met Ctrl+V. Wanneer ik de te verwijderen tekst selecteer, komt die op het klembord terecht en als ik dan plak gebeurt er effectief niks (de tekst die ik wil is van het klembod verdwenen).

Dit probleem lijkt vrij vaak voor te komen, want ik vond nogal wat Google hits. Helaas vond ik nergens een oplossing, vreemd genoeg. Heeft iemand hier enig idee?

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:52
X heeft twee (of eigenlijk drie) verschillende selecties. In principe staat wat je met Ctrl+C doet los van de 'primary selection', maar DE's als Gnome hebben vaak een clipboard manager draaien die de twee synchroniseert. Je zult dan moeten kijken of je die (automatische) synchronisatie uit kunt zetten of de hele clipboard manager uitzetten.

Moet trouwens wel meer over te vinden zijn, bijv. zoeken op clipboard manager of voor algemenere info op 'x selections' (primary vs clipboard) of buffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 22:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je met deze resultaten wat?
https://www.google.nl/sea...e+copy+selection&sa=X&ei=
Bij een van de eerste hits, heeft iemand 't ook over VNC en daar is gewoon een setting die automatisch ctrl+c stuurt voor alles wat je selecteerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate