Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainnuker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 08:16
Hey daar,

Vrijdag een nieuwe videokaart gekocht, hij werkte tot en met gister middag nog normaal. Op een gegeven moment kreeg/krijg ik rare blockjes op mijn scherm. Als ik er met mijn muis overheen ga is het voor even weer weg maar komt daarna weer terug.

Ook blijft mijn Videokaart voor de volle 100 procent draaien ookal zit ik naar mijn beeldscherm te kijken.

Wat ik al geprobeerd heb:
Drivers geherinstallerd (volledig verwijdert en weer geinstalleerd),
MSI Afterburner verwijdert.

Verder weet ik echt niet wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan oplossen. Weet iemand toevallig wat er aan de hand kan zijn?

Ps. Deze videokaart heb ik: http://afuture.nl/productview.php?productID=757285

#EDIT

Het is opgelost door de Beta Driver te installeren. Alles doet het weer zoals het zou moeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Brainnuker op 19-02-2013 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Heb je onlangs je kaart OC'ed? En post de rest van je specs van je systeem. (Is handiger om alles in zijn geheel te bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je onlangs je kaart OC'ed? En post de rest van je specs van je systeem. (Is handiger om alles in zijn geheel te bekijken).
Ik denk dat het probleem al opgelost is. Echter is het vaak een heel slecht teken als je vreemde blokjes krijgt en kan het betekenen dat een videokaart op zijn einde loopt. Wel verdenk ik er idd. ook een OC van die dit op zijn geweten heeft en dat kan natuurlijk teveel zijn geweest voor de kaart. Dus op het eind is het niet de beta driver die dit opgelost heeft maar een herinstalleren van de driver heeft dat ongedaan gemaakt?

• Brainnuker
LnC schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:40:
Heb hem 1x OC'ed met 50 mhz. Na eventjes BF3 gespeeld te hebben weer terug gedraaid omdat het toch geen verschil voor me erin zat. PC geherstart, deed alles normaal. Rond 6 uur wezen avond eten en hij stond op standby modus. Deed ik hem weer aan en zat ik even wat te internetten en kwam dat tevoorschijn.

Driver geherinstalleerd maar werkte niet. Na een uurtje of 4 zag ik dan eindelijk een beta driver tevoorschijn komen en die maar meteen geinstalleerd. Dat heeft het verholpen en sindsdien (tot nu toe) niet meer gehad.
Anoniem: 91626 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:51:
[...]
Ik denk dat het probleem al opgelost is. Echter is het vaak een heel slecht teken als je vreemde blokjes krijgt en kan het betekenen dat een videokaart op zijn einde loopt. Wel verdenk ik er idd. ook een OC van die dit op zijn geweten heeft en dat kan natuurlijk teveel zijn geweest voor de kaart. Dus op het eind is het niet de beta driver die dit opgelost heeft maar een herinstalleren van de driver heeft dat ongedaan gemaakt?
Wel een beetje gek als je je videokaart pas 3/4 dagen hebt en dan al op zijn eindjes loopt? Had hem besteld bij Afuture, dus hij zou gewoon nog een aantal jaren moeten meedraaien.

De normale driver, die ik eerst had verwijdert en weer had geinstalleerd voor een aantal keren, hielp het probleem niet op te lossen. Wat echter wel werkte was de Beta driver installeren.

Nu heb ik weer een ander probleem. Als ik Battlefield wil gaan spelen loopt hij heel erg traag. Dat was voorheen ook al niet zo. Kan dat aan de Beta driver liggen of aan mijn videokaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Brainnuker op 21-02-2013 15:04 ]

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 19:06
Gooi andes misschien eens een benchmark er overheen en vergelijk die met andere resultaten, als die erg afwijken zou je die kaart misschien moeten RMA'en

• Brainnuker
wuppieigor schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:08:
Gooi andes misschien eens een benchmark er overheen en vergelijk die met andere resultaten, als die erg afwijken zou je die kaart misschien moeten RMA'en
Heb de 3DMark 11 v103 gedraaid en ik rook ondertussen aan mijn videokaart (dat klinkt erg raar maarja). Helaas ruikt het erg verbrand. Helaas moet hij dus terug. :(
Pagina: 1