Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verbeteren van TV geluid - simpele setup vereist!

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb in de woonkamer een LCD scherm aan de muur hangen, waarbij alle randapparatuur in/aan de tv hangt:
  • CI+ interface voor ziggo,
  • MK808 mediaspeler om bestanden van NAS af te spelen.
Het laatste uitbreiding die ik wil maken is een beter geluid bij deze TV.

Omdat ik een aparte HT room heb waarbij ik alle ruimte en vrijheid heb om in te richten, wil ik de TV in de woonkamer zo clean mogelijk houden. Dat betekent dat een receiver, een 5.1 set, een subwoofer allemaal een no-go -is.

Ik kom dus uit op:
  • soundbar
  • actieve speaker (studio monitors?)
  • 2.0 PC speakers.
Mijn voorkeur gaat uit naar een soundbar, aangezien ik hiervoor de bestaande kabelgoot kan gebruiken, die in de muur is gefreesd. Ik hoef dan alleen een kleine doorbraak in het stucadoorwerk en kabelgoot te maken.

Speakers wil ik naast de TV hebben, dus dan krijg ik kleine kabelgootjes van de TV naar de speakers.

eisen/wensen:
  • budget ligt rond de 100 a 200 euro.
  • gewoon beter 2.0 geluid dan standaard TV (voor surround en bas ga ik naar mijn HT room)
  • geen randapparatuur zoals subwoofer/receiver/controle-unit
  • aansluitmogelijkheden niet van toepassing.
  • volume aansturen moet via de AB van de TV verlopen.
het oog wil ook wat. Dus geen knoppen, diverse gekleurde ledjes of andere onzin aan de voorkant

Wat heb ik gevonden:
Soundbar: JBL SB100 (nieuw, nog geen reviews gevonden)
studio monitors: M-audio / KRK ?? (heb hier weinig verstand van)
PC speakers: Teufel concept B20

Wie heeft er een goed advies en helpt mij aan een aantal alternatieven?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Yamaha YAS 101 of Boston Acoustics Tvee Model 25 soundbars

• 107mb
  • Nu online
beide apparaten spreken mij aan! Zelfs de BA TVee. Deze heeft een subwoofer, maar is draadloos, en dus wel ergens weg te moffelen... Ik ga eens op onderzoek uit.

Hieronder de situatie, dan kan men indenkenken waarom ik geen randappatuur wil:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8437/7991742681_d6a1422606.jpg

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
107mb schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:02:
beide apparaten spreken mij aan! Zelfs de BA TVee. Deze heeft een subwoofer, maar is draadloos, en dus wel ergens weg te moffelen... Ik ga eens op onderzoek uit.

Hieronder de situatie, dan kan men indenkenken waarom ik geen randappatuur wil:
[afbeelding]
Duidelijk. Mooi dat deze opties bevallen. Zijn beiden zo'n 200 dus passend bij het genoemde budget. Succes met kiezen.

• 107mb
  • Nu online
Ik kan voor het geld ook een tweedehands Yamaha Sound Processor aanschaffen, bijvoorbeeld de YSP 800 / 900 / 1000. Dit is natuurlijk wel een heel ander soort apparaat. Ipv stereo ga je naar quasi-surround. Het hele ding is natuurlijk wel zwaarder opgezet. Kent iemand zo'n YSP? Doe ik hier verstandig aan?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

S1NN3D schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:10:
Je zou ook nog kunnen kijken naar een Yamaha YAS 101 of Boston Acoustics Tvee Model 25 soundbars
Mijn schoonouders hebben toevallig die YAS 101 laatst aangeschaft en ik ben nou niet echt heel erg te spreken over de geluidskwaliteit hoewel het 10 keer beter is dan de troep die uit de TV zelf komt :+ . Ik ben zelf een Logitech Z5400 gewend en die geeft toch echt wel een stuk beter geluid dan dat ding wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht. Let wel; we hebben een identieke TV dus aan de TV ligt het ook niet; maar wel aan de speakers van de soundbar/set-up

Voordat je maar dan ook iets gaat kopen; luister er naar in een electronica winkel. Dat is de beste manier van weten wat je wilt :) (De BCC verkoopt die YAS bijv. )

Overigens dat aansturen van de boxen via de TV; daar ga je denk ik al snel een universele afstandbediening voor nodig hebben (zoals een Logitech Harmony) anders gaat het lastig worden. Die YAS heeft een eigen afstandsbediening en volume regeling en daar heeft je TV dan weer niets mee. Met een Logitech Harmony (700 of 500 bijv.)kan je het zo instellen dat als je TV kijkt het volume door de YAS geregeld wordt en en de rest via de TV terwijl je nog steeds maar 1 afstandsbediening gebruikt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 05-03-2013 08:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• 107mb
  • Nu online
zijn er mensen die ervaring hebben met de Mission iSphere mini + dune voor verbetering van het TV geluid?

Afbeeldingslocatie: http://www.tesaudio.nl/mission/m-isphere/set.jpg

Dit lijkt mij een erg fraaie en compacte set.

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 19-05-2013 00:36 ]

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-11 23:24
Als je geen lage en hoge tonen wil is dat een optie, maar ik ga ervan uit dat je dit wel wilt. Frequentiebereik is echt vrij dramatisch.

[ Voor 18% gewijzigd door InEtVa op 20-05-2013 23:53 ]

Pagina: 1