Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 19:57
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, met activeren van nieuwe Terminal server.

Situatie is als volgt, we hebben 1 server bij klant staan die ook word gebruikt als een terminal server met hierop geinstalleerde en geactiveerd Terminal cals. Nu voldoet deze server niet helemaal aan onze verwachtingen hebben we een extra server bijgeplaats voor betere performance.

Ik had verwacht als ik de rule externbureaublad service instaleer, (incl extern bureaublad licentie verlenger,desktop connection broker, gateway, en webtoegang.) dat de server automatisch de licenties voor terminal cal zou zien bij server1. Deze zitten in het zelfde domein en zijn beiden windows server 2008.

Moet ik de licentie op de een of andere manier overzetten? of zijn er ook andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Dit is een aparte service/server/rol
licencing server..

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je probleem nu precies? De tweede RDS server kan de TS license server niet vinden?

Met welke optie is je TS lisense server geinstalleerd (welke discovery mode), wat gebeurt er als je deze handmatig opgeeft.

On a sidenote: waarom al die extra rollen geinstalleerd als enkel RDS benodigt is?

En welk OS hebben we het eigenlijk over?
TeH_oNe schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:00:
Dit is een aparte service/server/rol
licencing server..
RDS licensing staat al geinstalleerd op de eerste RDS server.

[ Voor 24% gewijzigd door Question Mark op 19-02-2013 11:02 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobby Home
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 19:57
Question Mark schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:01:
Wat is je probleem nu precies? De tweede RDS server kan de TS license server niet vinden?

Met welke optie is je TS lisense server geinstalleerd (welke discovery mode), wat gebeurt er als je deze handmatig opgeeft.

On a sidenote: waarom al die extra rollen geinstalleerd als enkel RDS benodigt is?

En welk OS hebben we het eigenlijk over?

[...]

RDS licensing staat al geinstalleerd op de eerste RDS server.
Dat is inderdaad mijn oplossing! _/-\o_

Ik heb op server 2, onder "remote desktop session host configuration" bij het tabblad "RD session host configuration" onder Licensing, de mode op "per User' gezet en bij licentieserver hieronder, heb ik server1 opgegeven.

Dit was mijn oplossing! Geweldig Bedankt!