Lokale netwerk via VPN. Telefoon wel, laptop niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-07 16:09
Op mijn QNAP TS-410 NAS heb ik een VPN aangemaakt via PPTP. De verbinding komt binnen over mijn Experiabox. De Experiabox treedt op als DHCP router op subnet 192.168.2.x, het VPN netwerk zit op subnet 10.0.0.x

Met mijn telefoon (iPhone 4s) over VPN kan ik prima mijn apparaten in mijn netwerk bereiken, zowel mijn Experiabox en NAS over http (ip adres) als over andere protocollen (DLNA, SMB, AFP).

Met mijn laptop (MBP 2010) kan ik wel de VPN gebruiken als internet tunnel (ik kan sites bereiken die anders geblokkeerd zouden zijn), maar ik kan geen verbinding krijgen met m'n experiabox, NAS (lokaal, uiteraard wel over het internet) en ook mijn netwerk volumes worden niet gevonden.

Heeft iemand een hint naar wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:16

Speedmaster

Make my day...

Staat ergens op het tabblad van je VPN software Allow local lan access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
Speedmaster schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:56:
Staat ergens op het tabblad van je VPN software Allow local lan access
Als je de server kan bedoeld dan staat dat er niet, maar in principe heb ik local lan access want met m'n telefoon kan ik erbij: ik kan op mijn router inloggen als ik via 3G over VPN naar 192.168.2.254 ga. Via de laptop werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
De opmerking van Speedmaster heeft me wel op een spoor gezet en heeft het ten dele opgelost:

In Systeemvoorkeuren > Netwerk > VPN, Tab Opties het vinkje "Verstuur alle verkeer via VPN-verbinding" aanzetten. Dit zorgt ervoor dat ik over http alle apparaten kan benaderen, nu moet ik nog uit zien te vinden hoe ik m'n netwerk drives te zien krijg.