Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar mijn eerste smartphone, dus heb weinig ervaring. Ik ben een en ander aan het vergelijken, waarbij ik aanloop tegen smartphones die nog mlet Android 2 worden geleverd, dus relatief beperkter zijn dan de nieuwste modellen.
Mijn vraag is of de besturingssystemen regelmatig geupdate (kunnen) worden naar de nieuwste versie, zoals ik dat van mijn Asus tablet gewend ben?

Met dank en groet

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dat is geheel afhankelijk van het merk, het type en de fabrikant.
(En soms de community van gebruikers zoals op het xda forum)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig merk tussen mijn Galaxy S2 sinds hij Android 4 draait hoort. Bijna alle apps draaien wel op 2.3 dus ik vindt het geen show stopper :_

CISSP! Drop your encryption keys!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 22:20

Koppensneller

winterrrrrr

laurens0619 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:37:
Ik moet zeggen dat ik vrij weinig merk tussen mijn Galaxy S2 sinds hij Android 4 draait hoort. Bijna alle apps draaien wel op 2.3 dus ik vindt het geen show stopper :_
Dat komt door Touchwiz, de GUI-schil van Samsung. Op vanilla Android is er wél een groot verschil. Bovendien is in 4.1 een grote slag gemaakt op het gebied van prestaties, Project Butter. Voor een vergelijking tussen 4.0 en 4.1 op dat gebied:

@TS
Als ik jou was zou ik iets zoeken met minimaal 4.1 of een aangekondigde update daarnaar. Dat alle apps nu nog draaien op 2.x wil natuurlijk niet zeggen dat dat over 1,5 jaar (of langer, afhankelijk van hoe lang je er mee wil doen) nog steeds zo is.

laurens :w

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 23:22
Op papier moet een fabrikant updates naar nieuwe Android versies uitbrengen die verschijnen tot anderhalf jaar na de release van het toestel. Als je een beetje fatsoenlijk merk en niet het absolute budget model neemt zit je kwa updates prima. Als je het echt belangrijk vindt om altijd de laatste Android te draaien moet je een Nexus kopen of custom roms draaien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik begrijp eruit dat je met de bekende merken in principe wel goed zit, maar ik vind anderhalf jaar toch wel een beetje weinig. Even goed zal ik dus maar op zoek gaan naar een toestel met Androïd 4.1, dat lijkt toch de beste keuze.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Koppensneller schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Dat komt door Touchwiz, de GUI-schil van Samsung. Op vanilla Android is er wél een groot verschil. Bovendien is in 4.1 een grote slag gemaakt op het gebied van prestaties, Project Butter. Voor een vergelijking tussen 4.0 en 4.1 op dat gebied:

[video]

@TS
Als ik jou was zou ik iets zoeken met minimaal 4.1 of een aangekondigde update daarnaar. Dat alle apps nu nog draaien op 2.x wil natuurlijk niet zeggen dat dat over 1,5 jaar (of langer, afhankelijk van hoe lang je er mee wil doen) nog steeds zo is.

laurens :w
Jup 4.0 naar 4.1 is idd wel een enorme upgrade :) Helaas is die (nog) niet voor de S2 uitgebracht :(
Maar het hangt er een beetje vanaf wat je budget is. Als je het kan betalen kan je idd beter een versie met 4.x kopen. Van (beloofde) upgrades zou ik niet uitgaan :)

:w Hugo

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1