Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziekcollectie importeren gaat zeer traag op nieuwe PC *

Pagina: 1
Acties:

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ik denk dat dit de beste plaats is om hem te plaatsen, zo niet. Verplaats hem dan maar.

Mijn schoon opa heeft een hobby, muziek downloaden van Youtube. Zijn collectie is nu ruim 60GB (ik weet het, 60GB is veel voor een opa van 81) Zijn vorige computer raakte defect, en heeft nu een nieuwe computer. Zijn muziek is allemaal overgezet op een "nieuwe" computer. Hij werkte hiervoor met Windows Media player, het werkte maar was enorm langzaam.

Hij wilt vervangend software, hij wilt niet dat hij alles naar WMP/iTunes moet slepen. Ik heb het geprobeerd met WMP maar die blijft hangen op 58 uur muziek, iTunes kan/wilt niet synchroniseren. Kan wel met een tooltje, maar wil het native.

Heeft iemand hiermee ervaring? Simpel gezegt, hij heeft 1 folder waar hij alles in download/opslaat, en wilt dit gesynct hebben met zijn mediaplayer (software). Maar welke mediaplayer kan dit fatsoenlijk?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In welk formaat zijn de downloads opgeslagen?
Hij wilt vervangend software, hij wilt niet dat hij alles naar WMP/iTunes moet slepen.
Dit ontgaat me. Waarom niet gewoon vanuit [insert speler] de map met downloads te openen en laten syncen/indexeren?
Iedere half-fatsoenlijke speler zou dat probleemloos moeten kunnen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

winamp library?
amarok?
mpd?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• da_PSI
WMP heft de optie, maar die herkent maar tot 58 uur. Het gaat hier alleen om MP3 formaat. Sorry, Winamp ook geprobeerd, maar dat is ook enorm langzaam.

specs of zijn pc, doet er niet veel toe maar toch; i3 3220,8GB ram, 1TB HDD, win7 X64

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat gaat er precies erg langzaam?

Het initieel opbouwen van een database met daarin de benodigde bestanden kan inderdaad even duren. Als de bestanden vervolgens ook de nodige metadata missen (wat ik me goed kan voorstellen bij YT-downloads/rips) zal er door de mediaspeler intelligent gegokt moeten worden op basis van bestandsnaam. En dat kan vervolgens ook vertragen [/gok-modus]

me @ last.fm

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:31
Probeer dit eens, persoonlijk vindt ik dit een heel erg fijne speler en je kunt hem laten indexeren bij het opstarten.

http://getmusicbee.com/

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat snap ik niet, ik heb een veelvoud daarvan in WinAmp staan en dat werkt prima. Wat is er dan langzaam, en wat vind je langzaam? Met alle respect, maar is jouw definitie van langzaam niet alsnog snel zat voor een man van 81?

Indexeren (of zoals in het WinAmp heet: "Scan for watch folders") kun je op de achtergrond laten doen. Bij mij is dat een netwerkschijf. Via de media library kun je vervolgens netjes zoeken op je muziek. Let wel, ik heb alle muziek netjes gesorteerd én getagd. Misschien dat dat wel helpt in de reactiesnelheid.

edit:
Met Jester-NL dus.

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-02-2013 08:49 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:31
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:48:
Dat snap ik niet, ik heb een veelvoud daarvan in WinAmp staan en dat werkt prima. Wat is er dan langzaam, en wat vind je langzaam?
58 uur is ook niet heel erg veel muziek, er zal inderdaad wel een file in die map(pen) zitten waar die speler van over zijn nek gaat,

Ik zou maar eens gaan kijken wat er allemaal in staat, en taggen /opschonen/etc is geen luxe met een muziek collectie.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

^^ Met Bad Brains ;)

Schoonopa zou best nog wel eens lol kunnen krijgen in het taggen en opschonen van zijn collectie (en je zou dan hier:(Hoe organiseer je jouw muziekcollectie?) eens naar mogelijkheden kunnen kijken om dat mooi/leuk/makkelijk te doen)

me @ last.fm

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Ik heb ook een veelvoud van die hoeveelheid in Winamp staan via het netwerk (1gbit), maar afgezien van het indexen de allereerste keer dat je het in Winamp zet, maar voor de rest is het gewoon heel snel.

Eens met de mensen boven mij. Tag de bestanden. Dat scheelt al heel wat waarschijnlijk.

• da_PSI
Muziek collectie is 48 dagen, en een paar uur. Alleen WMP herkent maar 58 uur. Schoonopa vind het langzaam, de eerste keer WMP duurde bijna een dag. Winamp stopte met reageren na een paar uur (volgens hem, ik kan geen hele dag bij schoonopa blijven).

Het probleem is ook dat ik er niet de hele dag ben, heb ook mijn social life. Maar als er 1 klein dingetje niet werkt, dan is het ARJAN! (via de telefoon). Je kent het, wat de boer niet kent, dat vreet tie niet. Dat probeem heeft schoonpa. Morgen heb ik weer geluk en mag ik er naar toe. Ik zal het morgen of donderdag laten weten hoe het gegaan is en wat heeft geholpen (of niet)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe organiseer je jouw muziekcollectie? geeft al veel mogelijke applicaties. (Let ook op de gebruikte zoekterm, aanrader is om zelf nog even dergelijke termen ook te gebruiken om veel opties te ontdekken :Y) )

En traag is inderdaad relatief. Vastlopen na 5% is niet de bedoeling, maar vele vele uren indexeren hoeft niet raar te zijn. Laat eens een nachtje stampen, denk ik dan.

Maar het lijkt me goed als je eerst uitzoekt waarom het zo traag gaat. Wat is de bottleneck: CPU, HDD, iets anders? Het was al genoemd: heel veel kleine bestandjes?

offtopic:
De topictitel had een typo en was te kort om iets te zeggen over de inhoud ("Muziek collectie.", er bestaan wel meer topics over muziekcollecties dus dat zegt zo weinig). Ik heb het aangepast, probeer ajb de volgende keer een betere topictitel te bedenken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Dat is wel wat meer ja.
De vraag is natuurlijk, is Winamp ook daadwerkelijk gestopt.
Maar goed, dan moet schoonopa geduld hebben en (ken het) heeft ie niet.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat je schoonopa waarschijnlijk doet met Winamp is een map nemen, en die naar de playlist van WinAmp slepen. Daar kan WinAmp bij grote aantallen, slecht getagde en misschien zelfs corrupte bestanden zich op stukbijten.

De oplossing daarvoor is simpel: een watchfolder instellen in de instellingen. Hier zet je al je muziek in. (En zet uit dat Winamp bij iedere keer dat ie wordt gestart deze watchfolder gaat controleren) Zodra er nieuwe muziek wordt toegevoegd via de media library naar "scan watchfolders in background" gaan. Zo kan hij zelfs winamp blijven gebruiken terwijl de nieuwe bestanden worden toegevoegd, én via de media library kun je makkelijker de gewenste muziek zoeken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1