Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blogger.com probleempjes.

Pagina: 1
Acties:

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Hoi Mensen.

Begin januari ben ik begonnen met het bijhouden van een blog van de nieuwbouw van onze kerk.
In het begin scrolde de pagina's lekker soepel. Net zoals de bijvoorbeeld de site van tweakers.
Later, toen ik begon met het plaatsen van meer foto's en ook video's begon de ellende een beetje.
Het scrolt allemaal hakerig en hikkerig nu. Om kort samen te vatten ... Het leest voor geen meter zo.

Ik heb inmiddels i.p.v. alle blogs onder elkaar te plaatsen de opmaak al verandert in maximaal weergeven van 3 blogs per pagina, en de rest met vooruit/terug knoppen te bladeren.
Helaas heeft dit nauwelijks geholpen.
Toen bedacht ik me, dat misschien alles te kort op elkaar stond. Dus heb overal tussen de foto's en de onderschriften lege regels geplaatst. Op die manier dacht ik dat het aantal fotoweergave per zichtbare pagina iets af zou nemen. Dat bleek ook niets uit te halen, maar het was te proberen.

Ook het blog hosten op een andere server lukt niet, dus dat kan ik niet uit proberen.
Als ik de backup functie volgens uitleg uitvoer, dan kan ik alleen het gekozen template backuppen.
De tekst/code neemt hij dan niet mee.
Ook wanneer ik de html code kopieeer werkt dit niet. (ik heb echt 0-verstand van code, maar met wat googlen kom ik soms wat tegen wat te proberen is. )

Ik heb inmiddels een 2 tal mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing.
Bij de topics die ik gevonden had m.b.t. dit probleem kreeg ik als enige antwoord, google chrome te gebruiken. Wat bij voorbaad al niet echt kansrijk leek, aangezien dit fancy antwoord steeds van 1 en dezelfde meneer kwam.

Ik heb in ieder geval wel google chrome geprobeerd, maar dat werkt nauwelijks beter.
Ook internet explorer 9 of 10 haalt niets uit. Zelfs met een vlotte desktop (core i7 & 2 game videokaarten) wil het niet lekker scrollen. ....dit was met een 40mb verbinding trouwens.
Het gekke is .... als ik de desktop versie opvraag met mijn telefoon (een Xperia S op ics) dan scrolt het als een raket !

Nou goed.... misschien is het heel makkelijk op te lossen , maar ik ben even door mijn oplossingen heen.
Iemand die dit herkent ?

Als je het zelf wilt ervaren, het blog is http://nieuwbouwkerk.blogspot.nl

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, wellicht doe je dan toch wat fout. Ik kan prima scrollen als een malle door je blog hoor :+

Wat wel een beetje vreemd is, je hebt de hele blogpost steeds op de voorpagina. Meestal krijg je op de voorpagina de 10 laatste blogposts met alleen een samenvatting. Dan kun je klikken op de titel of 'lees verder' en dan krijg je de volledige blogpost.

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 22:01
Je moet je foto's verkleinen, op de home moet ik nu van die enorme lellen laden om ze vervolgens klein weer te geven, dat scheelt al een hoop

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

Eagle Creek

Breathing security

Atom met 2 GB en Firefox; soepeltjes.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Werkt hier ook normaal, heb dit probleem ook wel is eerder gehad. Na een videokaart driver update werkte dit weer soepeltjes.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
TheNephilim schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:07:
Nou, wellicht doe je dan toch wat fout. Ik kan prima scrollen als een malle door je blog hoor :+

Wat wel een beetje vreemd is, je hebt de hele blogpost steeds op de voorpagina. Meestal krijg je op de voorpagina de 10 laatste blogposts met alleen een samenvatting. Dan kun je klikken op de titel of 'lees verder' en dan krijg je de volledige blogpost.
Dat klopt ook al niet.
Bij mij thuis op de computer zie ik alleen de laatste 3 blogs.
Dat is ook wat ik ingesteld heb.
Kennelijk gaat daar ook al iets verkeerd dan.
martin149 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:12:
Je moet je foto's verkleinen, op de home moet ik nu van die enorme lellen laden om ze vervolgens klein weer te geven, dat scheelt al een hoop
Daar kon je misschien wel eens een punt hebben.
Ik ging er vanuit dat ik met de blogger optie om foto's te plaatsen
automatisch thumbnails zou aanmaken.
Als ik de "eigenschappen" van een image opvraag dan is de resolutie wel 320x180.
Misschien dat hij dan toch het full size image inlaadt en dan rescaled.
Is er een manier om dit te weten te komen ?

Ik zal trouwens Firefox eens proberen en kijken wat die doet.
Als iemand nog andere opties m.b.t. het scrollen dan hoor ik dat heel graag.

Alvast bedankt mensen.

EDIT- Ik was bezig met het downloaden van firefox, dat dacht ik tenminste.
Echter bleek dat ik Opera aan het installeren was.
Toch even een kans gegeven, en dit werkt wel als een raket.
Alles scrolt soepel en vlot.

Is het misschien mogelijk dat het een IE -> Blogger conflict is ?

[ Voor 9% gewijzigd door Turbo-Puppy op 19-02-2013 19:47 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Fixed background kan wel eens een oorzaak zijn. Ook grote semi-transparante vlakken. Hardware-acceleratie helpt dan meestal, maar of en in hoeverre dat beschikbaar is verschilt per browser en systeem.

7MB aan plaatjes is voor een frontpage ook wel wat veel...

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 19-02-2013 23:42 ]

Intentionally left blank

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
Lijkt me inderdaad dat die 7MB aan plaatjes de boel niet bevorderen. Ligt er natuurlijk ook nog aan hoe snel je externe host ze serveert.
Installeer (voor in de toekomst) eens Firefox en kijk bv. met YSlow o.i.d. wat er allemaal geladen wordt, dat geeft meestal wel een vrij duidelijk overzicht. In Firefox kun je met rechtsklikken en 'Show image info' ook heel snel zien of een plaatje geschaald is trouwens.

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Topicstarter
Ik heb inmiddels de de berichten voorzien van een break.
De frontpage is nu van 7MB geslonken naar enkele KB's .
Helaas merk ik hier met Internet Explorer helemaal niets van.
Met Opera wel, die rammelt de frontpage nu direct te voorschijn. (was al snel, maar nu direct)

Het verhaal van de problemen met de fixed background heb ik ook een kans gegeven.
Ik heb de achtergrond geheel wit gehad en een dynamische achtergrond.
(ik weet niet of dit een hele lange background was of dat het zich herhaalde)
Maar ook dit haalt niets uit.

Het blog van vandaag heb ik geprobeert met thumbnails van de foto server kant te schrijven.
Nou ben ik geen blogger.com expert, maar ik krijg met geen mogelijkheid een thumbnail te voorschijn
op het blog met die code.
Ik heb diverse code geprobeert, maar ik krijg of de link of de code te zien met een foutmelding.
Accepteert de blogger.com editor überhaupt officieele html of css code ? (geen idee hoe dat heet... ik neem die benaming ook maar over uit how-to-do's)

Met de android browser heb ik image info opgevraagd in mobiele en desktop versie, en dan blijft hij aangeven dat het om een 320x180 image gaat van enkele kb's.
Aan de foto server kant lijkt me ook geen probleem, zowel in Opera als de Android browser staan de images er direct...de enige uitzondering is en blijft internet explorer.

Ik raak een beetje door de opties heen.
Hoe groot is de kans dat het complete blog verhuizen na een andere host wel oplossing biedt ?
Pagina: 1