Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 12:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een flyer, in CMYK Photoshop.

Ik wil de letters diepblauw maken; de layer is uiteraard in CYMK.
Als ik in de kleurmenger "diepblauw" aanwijs, wordt het een beetje dof. Dit krijg ik onmogelijk weg!

Pas wanneer ik een externe afbeelding in de layer sleep, en de colorpicker op het blauw right, krijg ik een wat acceptabelere blauw. :O Heb echt van alles geprobeerd.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:38

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat jij als 'diepblauw' te zien krijgt is wel degelijk 'diepblauw'. Jouw probleem is dat je in CMYK werkt en de kleur die je wil gebaseerd is op RGB wat iets heel anders is. Je standaard RGB kleuren zullen er dan ook grotendeels anders uit zien.
Dat het wel werkt als je een andere afbeelding importeert kom omdat je document dan waarschijnlijk weer naar RGB omgezet wordt.

Je zult gewoon zelf een kleur moeten gaan samenstellen die overeenkomt met wat jij wil. Niets moeilijks aan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:53
Sowieso is kleur beoordelen op een monitor gevaarlijk, tenzij je een goed gecalibreerde LaCie oid hebt. En dan nog zit je te kijken in een lichtbak in plaats van papier waar licht op moet vallen.
Wil je een betere kleurgarantie, dan moet je naar Pantone-waarden kijken. Hiervan zijn stalen (net als in de verfwinkel) van te krijgen, vooral de waaiers zijn wel bekend. Daarmee kan je een kleur beoordelen hoe die op papier wordt.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)