Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Lenova Ideapad Y500 SSD schijf tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb net een laptop Lenova Y500 gekocht met een SSD schijf. Nu maakt deze zo nu en dan een vreemd soort van krakend, tikkend geluid. Omdat ik er niet gelijk mee terug naar de winkel wil, zou ik graag vernemen of dat dit geluid niets speciaals is of toch wel. Ik weet niet of dit zo hoort, omdat mijn vorige laptop een HDD schijf had, ik ben dus nog niet bekend met SSD schijf en of deze zo nu en dan geluidjes kunnen maken...

Mvrgr
Petra

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18
Op zich is het raar dat een ssd geluid maakt, maar ik betrap mijn Intel 320 er ook op. Overdag hoor je het niet, maar 's nachts is het duidelijk hoorbaar. Na een jaar doet werkt alles nog altijd, dus in dat opzicht niet echt iets om je zorgen over te maken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

JT

VETAK y0

Ik zou eerder denken aan een fan ofzo, SSD's bevatten geen bewegende delen dus tikkend geluid lijkt me stug.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reactie. :)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Een Lenovo Y500 heeft standaard niet alleen een SSD. Die heeft een 16GB Caching SSD + 1TB HDD.
Dus misschien hoor je wel de HDD?

www.ping-win.nl