One way Sync

Pagina: 1
Acties:

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Beste Tweakers,

Graag heb ik jullie advies over One way Sync en welke tools het beste zijn en het snelste zijn om te gebruiken.

Doel:
Bestanden overzetten van een pc naar centrale NAS zonder dat de client er last van heeft en er iets voor hoeft te doen... Soort van instant sync zoals dropbox.

Gezocht:
Goodsync - Werkt goed maar is erg langzaam met scannen... Zou het liefste iets hebben wat niet hoeft te scannen of 1 keer en daarna gewoon alles bij houd

AllWaySync - Geeft alleen maar error's als iets overschreven moet worden op de backup locatie (Duh!!!) dat moet overscherven worden.

Backup:
Het is geen back-up dat klopt! Een back-up wordt apart gemaakt van de bestanden. Dit is puur om aan de bestanden te kunnen als de pc niet aan staat enz. dus dat er altijd een 2e plaats is die altijd online is.

Waarom?

Waarom niet gewoon opslaan op de centrale locatie...? Als dat zo simpel was om dat erin te krijgen bij me ouders dan was het geen probleem geweest... Zo van lokaal is sneller enz. Gewoon GB lan en verder de zelfde snelheid zal wel om het principe gaan dan... Vandaar deze vraag.

Ik hoor graag van jullie waar jullie aan denken...

Platform
Windows 7 > Windows Server 2008

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:38

Bad Brains

<(0.o)>

Syncback Pro als je het over een PC hebt.
Zeer fijn programma, en uitgebreid.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zelf gebruik ik syncBackSE daarvoor. Die kan naast backups ook one way. Geen idee of het het snelste programma is maar het werkt fijn.

• Kavaa
Ja het is inderdaad windows naar windows... zal het er even bij zetten. Ga hem bekijken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Kavaa
Als het maar snel is met scannen en overzetten, goodsync doet alles wat ik wil alleen erg langzaam en gebruikt veel resources... Denk dat die te veel logt ofzo...

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Synology CloudStation! :) Er precies gemaakt voor wat jij wilt.

[ Voor 43% gewijzigd door DennusB op 18-02-2013 21:32 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aan de andere kant kan je ook bedenken, om welke data gaat het? Mijn Documenten? Desktop? Die mappen kan je ook gewoon redirecten. Dan hoe je geen one way sync te doen en je ouders merken het niet eens.

• Kavaa
Nee het gaat om een hele schijf... vandaag eens goed getest met goodsync maar gaf allemaal errors op de recycler files dus dat gaat hem ook niet worden.

Pagina: 1