EPC3925 Na inpluggen CCTV server storing VoiP

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:06
We hebben een EPC3925 UPC router. Hierop draait een VoiP centrale die prima werkt, en een WiFi accesspoint.

Recent is er een Honeywell CCTV bij gekomen die via poort 8080 en 554 over internet een webpagina met de beelden aanbiedt. Echter, wanneer we op deze UPC router de honeywell installeren, werkt de VoiP nog maar half.

Telefoons gaan wel over, maar de audiostream blijft uit. Het lijkt hierdoor duidelijk een NAT probleem als ik me goed herinner hoe VoiP werkt, maar wat kan nu dat verschil maken in deze router??

Uittrekken van deze CCTV installatie en router resetten en telefoon werkt weer.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Welke poorten gebruikt die Honeywell nog meer?

Ik zou denken dat dat ding (iets) in de poortrange doet die ook je voip gebruikt voor z'n audiotransport. Staan er dingen als UPNP aan waardoor die Honeywell zelf wat extra poorten opeist?

check iig dat de poortranges nergens overlappen, mooiste is het 'echt' oplossen door UPNP te disblen (zoiezo verstandig)

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2013 22:17 ]

• RielN
Ik heb nu de forwardings uitstaan en enkel de honeywell ingestoken. Van forwardings is nu nog geen sprake. Het lijkt verkeerd te gaan bij het routeren van de UDP pakketten.

Blijkbaar heeft het UPC modem moeite met 3 apparaten die insteken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan zou ik nooit internet hebben met de bende die ik thuis aangesloten heb achter zo'n ding :z

Modem is sowieso niet de issue, het is de ingebouwde router. Check daar de settings van - zou kunnen dat een van de security features over z'n nek gaat van wat die CCTV doet.

Test eens door tijdelijk alle security dingen (firewall, WAN blocking, IP Flood detection enzo) uit te zetten. Kijk of dat wat scheelt. Zo ja, een voor een aanzetten tot je vindt wat het probleem geeft.

Oslik blyat! Oslik!

• RielN
In the end een ordinaire ip conflict omdat de centrale pas bij uitgaande gesprekken dat IP hebben wil, dus zag hem niet eerder.