Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Sinds een aantal dagen blije eigenaar van de Sony Sony MEX BT-3900 autoradio.
Ding werkt perfect op het geluid van handsfree bellen (via mijn HTC Sensation) na.

Ik hoor degene die ik bel uitstekend, kraakhelder zelfs, maar degene aan de andere kant klaagt.
Het geluid is dubbel, ruist erg hard en vaak onverstaanbaar. Zoals ik het nu aangesloten heb, regelt de telefoon uitsluitend de verbinding en de radio het audio gedeelte (geluidregistratie in de auto + weergeven van audio).

Ik vermoed dat het deels aan mijn auto ligt, deels aan de brakke kwaliteit van de autoradio-mic. Deze laatste zal denk ik veel ruis meesturen omdat mijn auto simpelweg niet zo stil is. Dit brengt mij bij mijn vraag; welke externe mic moet ik kopen om dit te verbeteren.
Het handigst lijkt met dat dit een richtmicrofoon is en deze 'gericht' wordt op mijn gezicht zodat hij uitsluitend spraak registreert.

Sony biedt DEZE MICROFOONTJES aan voor haar autoradio's. Persoonlijk vind ik €35 ERG veel geld als het om een standaard/simpel microfoontje gaat. Kortom, garandeert deze mic van Sony verbetering of kan ik beter/net zo goed een willekeurige mic kopen (is gewoon mini-jack aansluiting namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:24
Hoi MauriX,

bij deze autoradio heeft een hele lange tijd de bijpassende externe microfoon bijgezeten. Het kan kloppen dat Sony die er nu niet meer standaard in de doos bij doet. Wat ik altijd afraad is de carkit gebruiken zonder externe microfoon, door de ruis, de slechte interne microfoon en dus de onverstaanbaarheid. Over de externe microfoon van Sony zelf heb ik nooit klachten gehoord; deze zal dus wel naar behoren werken. Hoe anderen het doen durf ik dan ook niet te zeggen. Staat er toevallig niet iets over in beschreven in het boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:13
Misschien heeft het te maken met de positie van de headunit in het dashboard, te hoog of te laag, in die richting. Ik heb de BT3800 en ik word door anderen juist wèl goed verstaan door de ingebouwde microfoon, een externe microfoon zat er niet eens bij. De Halfords verkoopt losse microfoontjes voor een tientje, die had ik erbij gekocht, maar ongeopend weer teruggebracht omdat het niet nodig bleek te zijn.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.