Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
Hallo,

Ik merk dat het scherm van mijn Zenbook niet goed werkt, als ik van een donkere website naar een lichte overschakel zie je nog 2-3 seconden de kleur veranderen, dus eerst is het allemaal veel te licht en daarna past het zich aan. Of het moet aan mijn ogen liggen of er is iets mis met het scherm.

Het jammere is dat mijn laptop vorige week gevallen is (niet mijn eigen fout) en ik dus twijfel of ik het op garantie kan steken...

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 14:21
Het kan zijn dat het komt door de energiebesparingmodus(40hz fenomeen of zo iets?) google er naar en kijk of het misschien daardoor komt. Probeer anders ook windows/drivers opnieuw te installeren. Misschien dat het een softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
Het is net begonnen nadat ik Windows op m'n SSD installeerde.. :/ Ik zal een googelen op dat 40hz fenomeen.

EDIT: hij staat gewoon op 60hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 15:44
Ik heb dit wel eens gezien bij notebooks van HP die op een energiebesparende stand staan. Een sensor checkt het omgevingslicht en past het scherm daar (te laat) op aan, dit is de schakeling van donkere naar lichte website en visa-versa.

Probeer eens ergens te zoeken naar een auto-brightness setting (in je AMD/Nvidia config screen of een of andere Asus tool)